۱۳۸۸/۰۷/۳۰

احمد زیدآبادی به ۷ سال و کیان تاجبخش به ۱۲ سال زندان محکوم شدند

احمد زیدآبادی به ۷ سال و کیان تاجبخش به ۱۲ سال زندان محکوم شدند

ادامه راه سیز«ارس»: صدور احکام مجازات سنگین برای بازداشت‌شدگان بعد از انتخابات همچنان ادامه دارد.


گزارش‌های غیررسمی دریافتی حاکی از آن است که احمد زیدآبادی، روزنامه‌نگار و فعال سیاسی به ۷ سال، و کیان تاجبخش، آکادمیسین و پژوهشگر به ۱۲ سال حبس تعزیری محکوم شده‌اند.هوشنگ اظهری، وکیل تسخیری يحيی کيان تاجبخش، پژوهشگر ايرانی - آمريکايی که بیش از سه ماه هست در بازداشت به سر می‌برد، روز سه‌شنبه به رادیو فردا گفت که موکلش به بيش از ۱۲ سال حبس تعزیری محکوم شده است. وکيل آقای تاجبخش تصريح کرد: «هم اکنون در حال تدوين اعتراضيه درباره اين حکم به دادگاه تجديدنظر هستم تا برابر قانون از موکلم دفاع کنم.»

پیش از این مسعود باستانی به تحمل ۶ سال حبس تعزیری و شهاب‌الدین طباطبایی به تحمل ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده بودند.

بی بی سی: آمریکا خواستار آزادی کیان تاجبخش شد

ایان کلی، سخنگوی وزارت امورخارجه ایالات متحده گفت کشورش از حکم صادر شده برای آقای تاجبخش که دارای تابعیت هر دو کشور ایران و آمریکاست، نگران است.


به گزارش بی‌بی‌سی‌ فارسی، آقای تاجبخش از افرادی است که در جریان ناآرامی های پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران بازداشت و در جلسه چهارم محاکمه دسته جمعی متهمان ناآرامی های این کشور محاکمه شد.

گزارش ها بیانگر محکومیت کیفری آقای تاجبخش به دوازده سال زندان است.

ایان کلی گفت: "آقای تاجبخش هیچ تهدیدی را متوجه حکومت ایران و امنیت ملی آن نمی کند. با توجه به اتهام های بی پایه ای که به او وارد شده، از ایران می خواهیم او را بلافاصله آزاد کند."

به گفته آقای کلی، یحیی کیان تاجبخش یک دانشگاهی مستقل و مورد احترام در عرصه بین المللی است و همواره برای بهبود درک متقابل ایران و آمریکا تلاش کرده است.

آقای کلی همچنین خواستار آزادی سایر اتباع آمریکایی بازداشت شده در ایران شد.

سه گردشگر آمریکایی تابستان امسال پس از "ورود اشتباهی" از حلبچه عراق به ایران بازداشت شدند. رابرت لوینسون دیگر شهروند آمریکاست که گفته می شود پس از سفر به جزیره کیش مفقود شد.

کیان تاجبخش دو سال پیش هم به اتهام "اقدام علیه امنیت ملی و تلاش برای بر اندازی نرم دستگیر شده بود" و پس از چهار ماه حبس با سپردن وثیقه یکصد میلیون تومانی آزاد شد.

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator