۱۳۸۸/۰۷/۲۰

جناب فرمانده، بسیج را تا چه مرزی تحمل می کنید؟

تاملی در سخنان فرمانده نیروی انتظامی درباره جنبش سبز:
بسیج را تا چه مرزی تحمل می کنید؟
ادامه راه سبزبه نقل از دیوارنویس: «جنبش سبز را تا مرز آشوب تحمل می کنیم» این چراغ سبز فرمانده نیروی انتظامی بود به سبزپوشان پایتخت برای حضور در راهپیمایی 13 آبان. روزی که اسرای جنبش سبز در سال 57 آن را رقم زده بودند و حالا همگی با برچسب عمال انگلیس و آمریکا دستگیر شده و در دادگاه های نمایشی محاکمه می شوند. اما ابراز همین جمله از سوی فرمانده پلیس سوالاتی را به اذهان عمومی متبادر می کند که پاسخگویی آن می تواند به ایجاد شفافیت از دست رفته در فضای اجتماعی کشور کمک کند.


آقای احمدی مقدم، چه تناسبی میان جنبش سبز و آشوب وجود دارد و جنبش سبز در چه شرایطی به مرز آشوب نزدیک می شود و چگونه می توان از آشوب جلوگیری کرد؟ بدون شک فرمانده نیروی انتظامی پس از گذشت نزدیک به چهار ماه از انتخابات فرمایشی ریاست جمهوری و وقوع کودتای بزرگ، با عکس العمل مردم در نقاط مختلف پایتخت آشنا شده و با نگاهی به تظاهرات سبز مردم در خیابان انقلاب، میدان امام خمینی، میدان هفت تیر، بهشت زهرا و روز قدس به خوبی می تواند عمق وجود این جنبش نوپا را درک کند. نگاهی که در صورت رفتار شناسی مردمی در تظاهرات، مرز آشوب را در یک کلمه خلاصه می کند: بسیج!

جناب آقای احمدی مقدم! در روز قدس تا زمانی که نیروهای بسیج و لباس شخصی به صفوف سبز مدم حمله ور نشده بودند آیا آشوبی راهپیمایان را تهدید می کرد؟ فرمانده معظم! در بهشت زهرا آیا اگر نیروهای بسیجی و لباس شخصی با چاقو به زنان و جوانان حمله نمی کردند ، آشوبی به وجود می آمد؟ آقای فرمانده! در روز 25 خرداد و راهپیمایی های هفت تیر و ونک، آیا اگر ماموران شما به جای قد برافراشتن در مقابل ملت، نیروهای خودسر بسیجی را کنترل می کردند آیا سنگی به سوی کسی رها می شد و شیشه ای می شکست؟

و سوالی مهم تر از این ها. آیا در جایی که نیروهای بسیجی وجود نداشته اند( به جز فضای احساسی روز های نخست پس از انتخابات) آشوبی به پا شده است؟ آیا غیر از آن است که نام بسیج و آشوب در هم تنیده شده و نیروهای خودسر بسیج به اسم رمز آشوب تبدیل شده اند؟

تحمل جنبش سبز تا مرز آشوب اشتباهی ژرفناک است که در ادبیات نیروی انتظامی ریشه دوانده. جنبشی که بر پایه صلح و عدالت آغاز به کار کرده است و تنها به دنبال اجرای بند های مغفول مانده قانون اساسی است، چه تناسبی با آشوب می تواند داشته باشد؟ آیا آشوب گران غیر از آن کسانی هستند که کمربند ها و چاقوی های جیبی و قمه های خانگی شان را سلاح قرار دادند تا هموطنانشان را به اصطلاح متفرق کنند؟ آیا آشوبگر برازنده کسانی نیست که شاخه های درختان را می شکستند و کابل های بزرگ را در هم گره می زدند و قمه ها و شوک های الکتریکی به دست می گرفتند و تلاش داشتند تا از هر چیزی سلاحی برای حمله به مردم درست کنند؟

فرمانده محترم نیروی انتظامی. این تقاضای جنبش سبز از شما برای روز سیزدهم آبان است. بسیج را تا مرز آشوب کنترل کنید.


0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator