۱۳۸۸/۰۷/۰۹

گزارش تصویری از دیدارعبدالله نوری با جانباز اصلاحات

در دیدارعبدالله نوری با جانباز اصلاحات:
دستگيری حجاريان، زیان جبران‌ ناپذیری برای حکومت داشته است

ادامه راه سبز «ارس»: عبدالله نوری به همراه جمعی از دوستان سعید حجاریان صبح پنج شنبه با حضور در منزل وی با او دیدار کرده و به گفت‌و‌گو نشست.

در ابتداي اين ديدار سعيد حجاريان به بیان خلاصه‏ای از وضعیت خود در طول دوره بازداشت پرداخت. در ادامه عبدالله نوری ضمن ابراز خوشحالی از آزادی سعید حجاریان و تجلیل از وضع روحی مناسب وی، رفتار پس از انتخابات حکومت را اشتباهی فاحش دانست و گفت: "حکومت از این دستگیری ها چه نتیجه ای به دست آورد؟ به نظر من همه دستگیری‌های مربوط به انتخابات به ویژه دستگیری آقای حجاریان با جسمی معلول و ناتوان زیان جبران ‌ناپذیری برای حکومت دربر داشته است."

وي با بيان اينكه پس از اعلام نتایج انتخابات مردم در دو گروه تقسیم شدند؛ اظهار داشت: "گروهی معتقد به صحت انتخابات و البته آراء 25 ملیونی! برای رییس جمهورشان بودند و گروه دیگری چنین اعتقادی نداشتند، حال سئوال این است که آیا با مجموعه رفتاری که در طول این صد و چند روز از سوی حکومت انجام پذیرفت از دستگیری‌های گسترده تا دادگاه‌های کذایی، از برخوردها و خشونت‌های خیابانی تا اتفاقات ناهنجار بازداشتگاه‌ها و از اعترافات متهمان تا مصاحبه‌های به اصطلاح در محیط آزاد آیا حتی یک نفر از افرادی که جزو گروه دوم و البته بیرون از زندان بوده‌اند به گروه اول پیوسته است؟"


عبدالله نوری خاطر نشان كرد: "چنانچه چنین نتیجه‌ای گرفته نشده باشد قطعا حکومت حتی در راستای اهداف خودش هم شکست خورده است، اگر هم هدفش ارعاب ملت بوده باز هم سئوال این است که آیا با رصد راهپیمایی روز قدس به نتیجه مطلوب خود رسیده است؟ تنها در یک حالت، حکومت ممکن است به نتیجه دلخواه خود رسیده باشد و آن هم توجیه گروه اول و جلوگیری از ریزش هر چه بیشتر حامیان خود."


نوری در پایان ضمن دعا برای سلامتی دکتر سعید حجاریان استخلاص همه زندانیان بی گناه را از خداوند منان خواستار شد.

گفتني است سعید حجاريان پيش از ظهر چهارشنبه بعد از تحمل بيش از صد روز زندان، با قيد وثيقه و به صورت موقت آزاد شده است.


0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator