۱۳۸۸/۰۸/۰۴

خانواده زندانیان سیاسی: ششم آبان تجمع خواهیم کرد

خانواده زندانیان سیاسی: ششم آبان تجمع خواهیم کرد.

ادامه راه سبز«ارس»: خانواده های زندانیان سیاسی با انتشار بیانیه ای ضمن اشاره به گذشت بیش از 4 ماه از دستگیری بازداشت شدگان سیاسی و عدم تعیین و تکلیف قضایی پرونده های آنها اعلام کردند که روز 4شنبه، ششم آبان ماه در اعتراض به ادامه بازداشت عزیزان خود تجمع اعتراض آمیز برگزار خواهند کرد.

در بیانیه خانواده های زندانیان سیاسی همچنین تاکید شده است که در صورت بی توجهی مسئولان به این مساله آنها در اقدامات بعدی دست به تحصن و اعتصاب غذای دسته جمعی خواهند زد.


متن کامل بیانیه خانواده های زندانیان سیاسی به شرح زیر است:

بسم رب المظلومين

بیش از چهارماه از اسارت فرزندان مظلوم این دیار می گذرد. عزیزان ما در بازداشتگاه های وزارت اطلاعات دولت بعد از نهم و یا دربند سپاه هستند که به دستور شورایعالی امنیت ملی که رئیس آن احمدی نژاد است که خود طرف مناقشه اصلاح طلبان می باشد. در اين چهارماه كوشش كرده اند با پرونده سازي و اتهام زدن و اخذ اعترافات به روش استاليني به عمل خود وجهه قضايي بدهند. اغلب كساني كه در اسارتند يا خانواده شهيد يا جانباز جنگ و يا هم جانباز و هم خانواده شهيد و يا از فرزندان انديشمند، خدوم و پر تلاش انقلاب اسلامي اند. اغلب آنان كساني هستند كه ساليان سال را در مبارزه براي استقرار نظام جمهوري اسلامي با آرمان آزادي و استقلال و پيوند اسلاميت و جمهوريت مبارزه كرده اند.آنان از عاشقان خاندان اهل بيت (ع) بوده اند. هميشه نگران سلطه اقتدارگرايان بوده و از افتادن انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيم داشته اند. و همين احساس خطر، آگاه و بيدار در صحنه نگاهشان داشته است.

امروز آنان در زندانند و خانواده هايشان به شدت تحت انواع فشارها قرار دارند و نمونه اخير آن تهاجم و دستگيري دسته جمعي شركت كنندگان در مراسم دعاي كميل در منزل يكي از اعضاي جوان جبهه مشاركت ايران اسلامي بود كه اكثر آنان را بستگان و دوستان او و خانواده هاي زندانيان سياسي تشكيل مي دادند.

متأسفيم كه مي بينيم اگر زينب كبري(س) پس از حادثه خونبار كربلا به اسارت رفت و در كاخ يزيد در برابر او و سپاهش به يزيد تاخت و خطبه تاريخي اش را خواند اما يزيديان حق فرياد و اعتراض را از او نگرفتند اما امروز در ايران همسران و فرزندان اسراي اصلاحات كه براي تسلاي خويش گرد هم مي آيند تا با دعاي كميل كه يادگار امام علي (َع) است به درگاه خداوند و اهل بيت او متوسل شوند مورد هجوم ماموران امنيتي قرار مي گيرند و به اسارت مي روند. اين رفتار سياه در ادامه فشارها و شكنجه روحي و رواني بر اسراي اصلاحات و فشارهاي وارده برخانواده هاي مظلوم آنان و قانون شكني هايي است كه نشان مي دهد گروه حاكم حتي به قوانين خود هم اعتنايي ندارد و بر ما آشكار شده است كه ديگر به اين گروه اميدي نمي توان بست.

متاسفيم كه بايد بگوييم در اين چهارماه كه هر روزش چون سالي برما و عزيزان دربندمان گذشته است همه راههاي قضايي و حقوقي را رفته ايم و امروز دريافته ايم كه كانون اصلي تصميم گيري در بيرون از قوه قضائيه است. علاوه بر دهها مراجعه بي ثمر به دستگاه قضايي و امروز و فردا كردن ها وبه اين مرجع و آن مرجع پاس داده شدن ها و اقدامات ديگر از جمله ديدار با ديگر مسوولان و علما و مراجع و انتشار نامه هاي سر گشاده و صدور بيانيه را به انجام رسانديم و نتيجه اي نگرفتيم اين در حالي است كه خانواده ها از اطلاع رساني و گفت و گو منع مي شوند اما با توجه به محدوديت رسانه اي ؛ ما همچنان عكس العمل در مقابل ظلم و اطلاع رساني در مورد عزيزانمان را وظيفه خود مي دانيم. امروز كه ما از دادخواهي كه طبق قانون اساسي و شرع حق شهروندان است مايوس شده ايم، حجت بر ما ومسئولين تمام است و لذا خود را با تمام توان و قوا براي هر رنج و سختي در اقدامات بعدي، مهيا كرده ايم .

در اين مرحله ضمن اعتراض به احكام سنگيني سياسي و ناعادلانه براي تعدادي از مديران و خدمتگزاران و جوانان متدين و تلاشگر اصلاح طلب و نيز ادامه دستگيري ها و بحراني تر كردن شرايط ، كمترين مطالبه مان كه از حقوق اوليه ما به شمار مي رود، خروج بازداشت شدگان از بلاتكليفي و آزادي آنها و تبديل قرار بازداشت ها و نيز پايان بخشيدن به روند كند رسيدگي به پرونده آزادگان دربند، اعلام مي كنيم با توجه به اينكه طبق قانون احياي دادسراها در صورتيكه بازداشت متهم چهارماه به طول انجاميد و براي متهم تعيين تكليف نشد دادسرا موظف است متهم را آزاد كند ؛ در حال حاضر بيش از چهارماه از بازداشت اغلب عزيزان ما مي گذرد اما اراده هاي فراقانوني مانع از آزادي آنان مي شوند. لذا ما ضمن تمناي امنيت و آرامش براي كشور چون گذشته بيش از اين اجازه سوء استفاده از آرامش و متانت خود را به زياده خواهان اقتدارگرا نمي دهيم تا آنان بتوانند همچنان بر فشار هاي غيرقانوني و غير حقوقي خود ادامه دهند و به حكم آيه شريفه"لاَّ يُحِبُّ اللّهُ الْجَهْرَ بِالسُّوَءِ مِنَ الْقَوْلِ إِلاَّ مَن ظُلِمَ .نساء/148" و به حكم دين مقدس اسلام انظلام را حرام و تظلم را تكليف شرعي خود مي دانيم واقدامات بعدي خود را آغاز خواهيم كرد.

تجمع مسالمت آميز ما در تاريخ ششم آبان ماه براي دريافت پاسخ، اولين اقدام ما خواهد بود كه باهدف اتمام حجت براي آزادي عزيزانمان انجام خواهد شد. و اگر مسوولين همچنان تظاهر به نديدن ما و نشنيدن پياممان كه تاكنون هم گوش فلك را كر كرده است، بنمايند و به رويه هاي پيشين ادامه دهند، در گام بعدي دست به تحصن خواهيم زد كه در زمان خود مكان آن را اعلام خواهيم كرد و اگر باز هم نتيجه اي نگرفتيم دست به اعتصاب غذاي دسته جمعي مي زنيم تا آنانكه قدرت؛ چشم و گوش شان را بسته است شايد به خود آيند و همزمان در صورت بي پاسخ ماندن اعتراضات شكايت به نهادهاي حقوق بشري و كيفري بين المللي قرار خواهيم برد. گام هاي بعدي ما در موقع خود اعلام خواهيم شد و بدين وسيله اعلام مي كنيم كه تا تمكين زورگويان بي مروت و انصاف به رهايي آزادگان دربندمان از پاي نخواهيم نشست. تا سرنوشت خود را به دست خود تغيير دهيم و تأييدش را از حضرت حق تمنا كنيم كه " ان الله لايغير ما بقوم حتي يغيروا ما بانفسهم"


0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator