۱۳۸۸/۰۸/۰۳

موسوی لاری: فتنه‌گران كسانی هستند كه به دنبال حذف اكثریت جامعه هستند

موسوی لاری، وزیر کشور دولت اصلاحات:
فتنه‌گران كسانی هستند كه به دنبال حذف اكثریت جامعه هستند.

ادامه راه سبز«ارس»: موسوي‌لاری اين روزها مانند ديگر همفكران خود به شدت نگران وضعيت كشور و از دست رفتن سرمايه‌های اجتماعی است و از اين رو معتقد است برای رسيدن به يك وفاق حداكثری از بين رفتن فضاي امنيتی شرطی لازم است. وزير كشور دولت اصلاحات در گفت‌وگويي تفصيلي با ايلنا، با تشريح آخرين وضعيت جبهه اصلاحات،‌ درباره نگرش اصلاح‌طلبان به طرح وحدت ملی و علت هجمه‌های صورت گرفته به مجمع روحانيون مبارز و برخی اعضای شاخص آن سخن گفت. مشروح اين گفت‌و‌گو در ادامه می‌آيد:

سید عبدالواحد موسوی‌لاری در تحلیل خود از آینده جریان اصلاح‌طلبی، معتقد است: جریانی که امروز بر اریکه قدرت تکیه زده، فکر می‌کند با حذف رقبا، میتواند بدون هیچ مشكلی مسیر خود را ادامه دهد و اکثریت جامعه را از حضور در عرصه تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری محروم کند.

وی با بیان اینکه تلقی این جریان این است که طرف مقابل آنها ابزار اجرایی و اداری در اختیار ندارد، بنابراین نمیتواند در مناسبات اجتماعی سهمی داشته باشد، ادامه داد: به اعتقاد من، این موضع، سطحی‌نگری است و کسانی که واقعیات جامعه را نمی‌بیند، گمان می‌کنند با قبضه کردن ابزارهای مدیریتی می‌توانند جامعه را با خود همراه کنند، در حالی که در هیچ دوره‌ای از تاریخ، این نگاه جواب نداده است.

وزیر ‌کشور دولت اصلاحات ادامه داد: تلقی آنها از جریان اصلاح‌طلبی نیز اشتباه است؛ گمان میكنند اندیشه اصلاح‌طلبی، مجموعه‌ای از احزاب و تشکل‌های سیاسی و چهره‌های شاخص و عناصر موثر است که حامل فکر و اندیشه‌ اصلاح طلبی میباشند و اگر موفق شوند این افراد و یا احزاب را از گردونه خارج كنند، عملا جامعه با تفکر اصلاح‌طلبی فاصله خواهد گرفت که به اعتقاد من، منشا این نوع نگاه یا ساده‌نگری است و یا غرور بیش از حد، كه در هر صورت با واقعیات جامعه منطبق نیست.

تحول خواهی و اصلاح‌طلبی ذهنیت عمومی جامعه ماست
موسوی‌لاری با تاکید بر اینکه اصل تحول خواهی و اصلاح‌طلبی ذهنیت عمومی جامعه ماست، خاطرنشان کرد: اکثریت جامعه نسبت به پاره‌ای از مسائل ذهنیت منفی دارند و خواهان اصلاح آن هستند، مثلا در نحوه گردش نخبگان ذهنیت جامعه این است که باید از طریق انتخابات آزاد، گردش نخبگان صورت گیرد و این مساله خواست مردم ماست.

وی ادامه داد: متاسفانه این خواست از سال 69 و با تفسیر اصل 99 قانون اساسی توسط شورای نگهبان روز بروز دچار مشکل شد و در انتخابات مجلس چهارم این تفسیر، زمینه ساز حذف عده زیادی از مدیران سابقه‌دار جامعه و نمایندگان خوشنام مجلس سوم شد. تلقی آن روز جریان محافظه‌كار این بود که شورای نگهبان با ابزاری که در اختیار دارد عد‌ه‌ای از جریان مقابل را تحت عنوان عدم صلاحیت کنار می‌گذارد و اتفاقی نخواهد افتاد.

عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز ادامه داد: در انتخابات ریاست جمهوری هفتم فضای عمومی جامعه به سمت انتخاب نامزدی رفت که کمترین حمایت را از ناحیه حاکمان با خود داشت؛ گرچه این تفکر و منادیان آن دست از روش خود برنداشتند و در مجلس ششم نیز تلاش کردند عده‌ای را رد صلاحیت کنند، ولی دیدید که مردم با چه شور و هیجانی در انتخابات مجلس ششم شركت كردند و با چه تركیبی آن را تشکیل دادند.

اداره جامعه از طریق حذف یک گروه و تقویت گروه دیگر میسر نمی‌گردد
وی با تاکید بر اینکه نگاه عامه جامعه ما اصلاح همین نوع رفتارهاست، ادامه داد: جریان اصلاح‌طلبی معتقد است، اداره جامعه از طریق حذف یک گروه و تقویت گروه دیگر میسر نمی‌گردد، بلکه باید از طریق انتخابات آزاد انجام شود تا پشتوانه اعتماد عمومی را همراه خود داشته باشد.

موسوی لاریتاكید كرد: اگر گروهی بخواهد راه اصلاح طلبی را ببندد، باید جلوی این تفکر؛ یعنی چرخش مدیریت از طریق انتخابات آزاد را بگیرد، یعنی اکثریت مردم را كه خواستار تاثیر‌گذاری رای خود هستند از حوزه تصمیم‌گیری خارج کند و نتیجه این روش هم وضعیتی خواهد شد که در آن،‌ اقلیتی با ابزارهای شبه‌قانونی و با امکانات اداری بخواهد بر اکثریت وسیع حکومت کند.

عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز با تاکید بر اینکه آنچه جامعه می‌خواهد ادامه مسیر اصلاح طلبی است، تصریح کرد: اصلاح طلبی در متن جامعه ما نهادینه شده و خواست اکثریت است و جلوگیری از آن، به معنای بستن رودخانه است که اگر جلوی آن را بگیرند، ممکن است از جای دیگر سر در بیاورد.

شبیه‌سازی جریان اصلاحات موفق نیست
موسوی‌لاری در پاسخ به اینكه آیا برخی تلاش‌ها برای تولید جریان و یا چهره‌های اصلاح‌طلب جدید میتوانند موفق شوند،‌ با تاکید بر اینکه نباید تصور شود که مقوله اصلاح‌طلبی مقوله‌ای است که میتوان با آن مقابله کرد، خاطرنشان کرد: اینکه عده‌ای را از گردونه تاثیرگذاری خارج کنند و بخواهند افراد دیگری را با عنوانی مشابه جایگزین آنها کنند، شدنی نیست و اگر روی کار آمدن یک جریان به صورت نمایشی و بدلی باشد، جامعه از آن استقبال نخواهد کرد.

وی با اشاره به اینكه قبلا هم در مشابه‌سازی گروه‌هایی چو ن طبرزدی، چنین راهكارهایی تجربه شد و نتیجه‌ای در برنداشت، افزود: البته شكل‌گیری جریان منتقد جدید میسر است، به شرط اینكه جامعه نسبت به جناح جدید اعتماد پیدا كند.

قالیباف، لاریجانی، رضایی واقعا با جریان حاکم فعلی مشکلات جدی دارند
عضو ارشد مجمع روحانیون با بیان اینکه افرادی چون قالیباف، لاریجانی، رضایی واقعا با جریان حاکم فعلی مشکلات جدی دارند، گفت: نگاه آنها با طیف حاكم در مورد مسائل اجرایی كشور متفاوت است و معتقدم همین که در طیف اصولگرا جریانی شکل گرفته که وضعیت موجود را نمی‌پسندد نشان از تاثیرگذاری اندیشه اصلاح‌طلبی دارد که توانسته است راه شفاف را نشان دهد.

ریزش جریان اصولگرایی
وی با تاکید بر اینکه خیلی از افراد دلسوز و علاقه‌مند به نظام سعی می‌کنند بر اساس ملاک‌های صحیح، انقلاب و نظام حرکت کنند، اظهار داشت: خردورزان و عقلای جریان اصول‌گرایی با آنچه که امروز در صحنه جامعه در حوزه مدیریت اتفاق می‌افتد، مخالفند و این روحیه انتقادی و مخالفت را نباید به معنای بدل‌سازی دانست، بلکه معنای درست آن،‌ ریزش جریان اصولگرایی است كه البته آنها می‌توانند در کنار جریان اصلاح‌طلبی، مسیر آینده را مشخص کنند.

خشونت‌طلبان بیشترین آسیب را به جامعه میزنند
موسوی‌لاری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر ارزیابی خود از طرح‌های مطرح شده برای برون رفت از شرایط فعلی کشور، گفت: معتقدم مهمترین آسیب امروز جامعه، آسیبی است که از ناحیه عناصر افراطی و خشونت طلب وارد میشود و این گروه با مطلق‌انگاری خود به کشور ضربه می‌زنند.

وی ادامه داد: در واقع امروز مهمترین مشکل ما، مطلق‌نگری طیف محدودی است که در بخشی از امور جاری کشور مسلط شده‌اند و تصور آنها این است که با حذف رقبا می‌توانند امور را بلامنازع پیش ببرند، در حالی که واقعیت مساله اینگونه نیست، جامعه این نگاه را نمی‌پسندد و بر همین اساس دلسوزان نظام در دو طیف اصولگرا و اصلاح‌طلب، خروج از این شرایط را به عنوان یک وظیفه تلقی می‌کنند.

موسوی‌لاری خاطرنشان کرد: سخنانی از قبیل گفته‌های آقایان هاشمی، رضایی و یا عسگراولادی و یا امثال آنها که حرکت به سمت نوعی وفاق و اجماع را دنبال می‌کنند، مبین نگرانی، دغدغه و دلشوره‌ای است که نسبت به آینده جامعه دارند و در مقابل این گروه، جریان افراطی وجود دارد که حرکت به سمت وفاق را نوعی فتنه تلقی می‌کند، این افراد همان کسانی هستند که یا درک درستی از واقعیات جامعه ندارند و یا فکر می‌کنند چون همه ابزار را در اختیار دارند،‌ نیازی به دیگران نیست.

مخالفان طرح وحدت ملی بقای خود را در تشنج می‌بینند
وزیر‌کشور دولت اصلاحات در توضیح این گفته خود، تصریح کرد: اگر ما یک خط کشی بخواهیم انجام دهیم، در یک سوی این خط کشی عناصر خردورز و دوراندیش جامعه هستند که صرف نظر از وابستگی‌های جبهه‌ای خود، به آینده جمهوری اسلامی، نیاز‌های جامعه و خواست اکثریت توجه دارند و تلاش می‌کنند جامعه را به سمت آرامش و نوع وفاق همدلی پیش ببرند. در سوی دیگر هم کسانی هستند که بقای خود را در تشنج می‌بینند و فلسفه وجودی خود را با وجود بحران گره زده‌اند.

اگر درگیری و خشونت‌طلبی در جامعه وجود داشته باشد و جریانات درون نظام، به جان هم بیفتند، آنها می‌توانند اظهار وجود کنند و برای خود معنایی قائل شوند،‌ اما اگر جامعه به سمت آرامش و خردورزی پیش برود، میدان‌داری آنها محدود خواهد شد، بنابراین سعی می‌کنند جامعه دائما در حال تنش باشد تا بتوانند بقای خود را تثبیت کنند.

موسوی لاری خاطرنشان کرد: پیشنهادهای آقایان رضایی، عسگراولادی، ‌باهنر و هاشمی برخاسته از نوعی مآل اندیشی است و مخالفت‌های افراطی با این طرح‌ها نیز از ناحیه کسانی است که بقای خود را در تشنج می‌بینند.

كاهش فضای متشنج،‌ مطالبه عمومی دلسوزان نظام است
عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز در پاسخ به این سوال که آیا چهره‌های شاخص اصولگرا با تعریفی که اصلاح طلبان از وحدت دارند، همراه هستند‌، گفت: حرکت به سمت نوعی وفاق و همدلی و کاهش فضای متشنج به عنوان یک مطالبه جدی بین دلسوزان نظام مطرح است، اما اینکه روش رسیدن به این نقطه، شاخص‌ها و مولفه‌ها و عناوینی كه می‌توان حول آن وحدت کرد، چیست، مقولاتی است که طیف‌های مختلف جامعه روی آن اختلاف نظر دارند و البته باید گفت چنین چیزی غیرطبیعی نیست و اگر اختلاف نظر پیرامون برخی موارد نبود، دو طیف اصولگرا و اصلاح طلب تشکیل نمی‌شد.

موسوی لاری با تاکید بر اینکه نفس حرکت به سمت وحدت و همدلی و انسجام‌بخشی درونی جامعه، یك مطالبه فراگیر است، تصریح کرد: معتقدم برخی از اصولگرایان، صادقانه در جست و جوی راه حل مناسب در این ارتباط هستند و تلاش‌های فعلی حکایت از دغدغه درونی آنها دارد، زیرا حاکم شدن فضای امنیتی بر همه شئون جامعه مطلوب هیچ کس نیست.

از بین رفتن فضای امنیتی، یکی از پیش شرط‌های رسیدن به وفاق است
وی با تاکید بر اینکه جامعه ما جامعه‌ای باز است که از امام یاد گرفته است كه مهمترین شاخص قدرت جامعه، حق انتخاب مردم است، خاطرنشان کرد: این شعار در فضایی بروز پیدا می‌کند که مردم امکان اظهارنظر داشته باشند و فضای رقابت و نه تقابل، آرامش نه خشونت و بهره‌گیری از ابزارهای فرهنگی برای رشد وتکامل باشد، نه فضای استفاده از قوه قهریه.

موسوی لاری گفت: باید عقلای دو جریان با هم تبادل نظر کنند و به مکانیزم مشخصی برای وحدت ملی برسند که قطعا تا رسیدن به آن نقطه نیاز به بحث و تبادل نظر و فضای باز سیاسی و تضارب آراست تا عقلا بتوانند حرف‌های خود را بزنند و موانع از بین برود و از بین رفتن فضای امنیتی، یکی از پیش شرط‌های رسیدن به وفاق است.

به آینده طرح وحدت خوش بین‌ هستم
وزیر‌کشور دولت اصلاحات در پاسخ به این سوال آیا فکر می‌کنید بستر تحقق این مساله وجود دارد، گفت: بنده با خوش‌بینی تصور میكنم كه تلاش‌های برخی اصولگرایان واقعی است و طرح‌هایی که در این راستا مطرح می‌شود، به معنای وجود نگرانی‌های جدی است، البته هر عنصر سیاسی وقتی پیشنهادی را مطرح می‌کند در مرحله اول حداکثر‌های خود را در نظر می‌گیرد تا به نقطه تعادل با حداکثر‌های طرف مقابل برسد.

وی ادامه داد : بالاخره طراح هر طرحی، سلسله مطالباتی را برای خود واقعی می‌داند که ممكن است جریان مقابل آنها را حاشیه‌ای یا غیر واقعی بداند که آنها باید با هم بنشیند و تبادل نظر کنند تا به نقطه تعادل برسند. موسوی لاری خاطر نشان كرد: معتقدم اگر این احساس خطر واقعی باشند که فكر میكنم این گونه هست، باید اصولگرایان در کنار اصلاح طلبان بنشیند.

عضو مجمع روحانیون مبارز تصریح كرد:ممكن است برخی افراد جریان اصلاح‌طلب با توجه به هزینه‌هایی که به آن وارد شده است، احساس کنند که این تلاش‌ها واقعی نیست و حاضر نباشد پای میز مذاکره بنشیند ولی در عین حال باید افراد فهیم دو طرف تلاش کنند تا دیدگاه‌ها به هم نزدیک شود و برای رسیدن به مساله وحدت مکانیزم‌های قابل قبول دو طرف یافت شود.

ارائه دهندگان طرح وحدت ملی به اصلاح طلبان اطمینان بدهند
وی با تاكید بر اینكه اگر چنین اتفاقی بیفتد جامعه به سمت بهبود خواهد رفت و در غیر این صورت اختیار از دست عقلا خارج و افراطیون معرکه‌گیر خواهند شد، افزود: اصولگرایانی كه طرح وحدت ملی را پیش كشیده‌اند، باید به برخی از لایه‌های اصلاح‌طلب اطمینان بدهند و یكی از راهكارهای اطمینان‌ بخشی، به اعتقاد بنده میتواند آزاد‌كردن چهره‌های سیاسی از زندان باشد.

عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز در مورد اظهارات روح‌الله حسینیان مبنی بر فتنه‌خواندن طرح هاشمی رفسنجانی و رضائی نیز گفت: نمیتوانم راجع‌ به اظهار نظر افراد آن هم كسانی كه معمولا دیدگاه‌های قاعده‌مند ندارند، اظهار نظر كنم، ولی وقتی در جامعه‌ای دو فكر مطرح میشود، یكی میگوید جامعه را چندپاره نكنیم و خشونت را رواج ندهیم، ولی گروه دیگر میگوید بحث ائتلاف و وحدت نوعی فتنه‌گری است كه این را باید مردم قضاوت كنند. باید دید اكثریت جامعه كدامیك را میپسندد و اگر بناست با كسانی كه حقی از آنها ضایع شده، پشت یك میز نشست، باید راهی برای دستیابی به حقوق آنها فراهم شود تا بتوانند به وحدت برسند.

در مورد مصداق فتنه‌گران با امثال عسگراولادی بحث داریم
موسوی‌لاری در تحلیل خود از هجمه‌ها علیه مجمع روحانیون مبارز گفت: مجمع روحانیون مبارز،‌ تشكلی خوش‌نام و بهره گرفته از حمایت‌های امام است. جهت‌گیری اصولی این تشكل، تقویت بنیان‌های جمهوری اسلامی و حرکت در مدار اندیشه امام و با محور قرار دادن اصول روشن قانون اساسی است. از زمان شکل‌گیری تا امروز، مجمع تمام تلاش خود را بر این مبنا استوار كرده که بنیان‌های اصیل نظام حفظ شود و قرائت صحیحی از حرکت و فکر امام ارائه گردد تا راه برای سوءاستفاده از دیدگاه‌ها و نظرات اما توسط دارندگان سلایق مختلف بسته شود و هر‌کس، تفسیر دلخواه خود از راه و رسم امام ارائه نکند.

عضو مجمع روحانیون مبارز با تاکید بر اینکه چه قبل از انتخابات با دعوت مردم برای حضور در صحنه و چه بعد از انتخابات، جهت‌گیری ما مقابله با خشونت‌طلبی و دفاع از حیثیت و آبروی کسانی بوده که در صحنه حضور یافتند و مردمسالاری دینی را جدی تلقی كردند، گفت: مسیری که مجمع روحانیون مبارز رفته است مسیری درست بوده و اینکه فتنه‌گر کیست و مصادیق این مفهوم چه كسانی هستند، مقوله‌ای است که ما با امثال آقای عسگراولادی، درباره آن بحث داریم.

فتنه‌گران كسانی هستند كه به دنبال حذف اكثریت جامعه هستند
وی ادامه داد: معتقدم کسانی که در راستای حذف اکثریت جامعه از گردونه تصمیم‌گیری حركت میكنند و به دنبال ایجاد فضایی آکنده از تهمت، افترا و خشونت هستند، به فتنه‌گری دامن میزنند. باید ببینیم چه کسانی از آنها حمایت می‌کند آیا مجمع روحانیون در کنار آنهاست و یا اینکه مجمع در کنار اکثریت مردمی است که تنها یک سوال نسبت به نتیجه انتخابات داشتند.

بزرگان اصولگرا باید خط خود را از خشونت‌طلبان جدا کنند
وی با تاکید بر اینکه اختلاف نظر ما با دوستان اصولگرا همین‌جاست، ادامه داد: بزرگان اصولگرا باید خط خود را از خشونت‌طلبان جدا کنند و دلسوزان جامعه نباید اجازه دهند تا افراطیون سرنوشت جامعه را رقم بزنند ممکن است، امثال آقای عسگراولادی در این ارتباط نگاهی داشته باشند ما نیز نگاهی داریم می‌توانیم با آنالیز، مولفه‌های فتنه و مصادیق آن را پیدا کنیم که این کاری سخت نیست.

چرا به موسوی خوئینی‌ها در آستانه 13 آبان حمله می‌شود
موسوی لاری در مورد هجمه‌های صورت گرفته علیه آیت‌الله موسوی‌خوئینی‌ها گفت: آقای موسوی‌ خوئینی‌ها، چهره‌ای شناخته شده است و از قبل از انقلاب جزو روحانیون فعال و مبارز بود و به علت تلاش‌های انقلابی خود توسط رژیم ستم‌شاهی بازداشت شده است و از سوی دیگر، یکی از روحانیون خوش‌نامی است كه در ساماندهی تشکل‌های روحانی در تهران نقش موثری داشته و بعد از انقلاب نیز مورد حمایت و عنایت امام بوده است.

وی ادامه داد: اگر در مسیری که آقای موسوی‌خوئینی‌ها طی کرده، دقت كنید، متوجه میشود از زمانی که ایشان برای پیوستن به امام به پاریس می‌رود تا زمانی که امام از دنیا رفت، امام یک لحظه نسبت به ایشان تردید نکرد.

موسوی‌لاری با تاکید بر اینکه موسوی خوئینی‌ها از طرف امام در اولین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری به عنوان کسی که صلاحیت نامزدها را بررسی می‌کرد انتخاب شد، گفت: وقتی که قطب‌زاده به عنوان مدیرعامل صداوسیما منصوب شد، امام (ره) برای اینكه از روند امور در صداوسیما اطمینان پیدا كند، آقای موسویخوئینیها را مامور كرد به عنوان نماینده خود در صداوسیما حضور پیدا كند، یا وقتی كه مساله حج به عنوان یكی از رسالت‌های نظام جمهوری اسلامی مطرح شد و كانون حج به عنوان نقطه تلاقی همه ملت‌های اسلامی مطرح شد، فردی كه از سوی امام برای انجام ماموریت حج انتخاب شد، موسوی خوئینیها بود.

وی خاطر نشان كرد: امام در حكم خود خطاب به آقای موسوی خوئینیها تاكید داشتند كه شما با بینش خاص سیاسی امور حج را از ابعاد مختلف رسیدگی كنید و حجاج موظفند كه به راهنماییهای شما گوش فرا دهند و متصدیان امور نیز موظفند با شما همكاری و از ارشادات شما استفاده كنند.

موسو‌یلاری با اشاره به انتصاب موسویخوئینیها به سمت دادستان كل كشور از سوی امام(ره)‌گفت: وقتی كه آیت‌الله العظمی صانعی از سمت دادستانی كل‌كشور استعفا دادند، امام در دیدار با شورای عالی قضایی راجع‌ به آقای موسویخوئینیها گفتند، ایشان را میشناسم، فردی عالم و متعهد است و یكی از ویژگیهای امام این بود كه در مورد افراد مبالغه نمیكردند و همه این مسائل، نشان‌دهنده سابقه درخشان ایشان است.

موسوی لاری تاكید كرد: معتقدم علیرغم اینكه موسویخوئینیها در حوادث بعد از انتخابات حضور چندانی نداشت ولی تهاجم وسیع و‌گسترده نسبت به آقای موسوی خوئینیها از مرز كج‌سلیقگی و رقابت‌ها گذشته است. ایشان كسی است كه همیشه حرف‌های خود را قانون‌مدارانه مطرح میكند و در اظهارات خود جانب احتیاط را رعایت میكند.

وی ادامه داد: دو مساله در این ارتباط سوال ایجاد میكند، اینكه این تهاجم وسیع چه مبنایی دارد و چرا در آستانه 13 آبان این تهاجمات صورت میگیرد؟ 13 آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی و حركت دانشجویان مسلمان پیرو خط امام است كه رهبر معنوی و فكری آنها موسویخوئینیهاست، حركتی كه از طرف امام به عنوان انقلاب دوم نام گرفته است.

چطور كسانی كه داعیه مبارزه با آمریكا را دارند، در آستانه 13 آبان كه روز مبارزه با آمریكا و استكبارستیزی است با موسویخوئینیها كه مظهر مقابله با آمریكا است، اینگونه برخورد كنند و معتقدم این نوع مسائل از رقابت‌های جناحی گذشته و نشان‌دهنده این است كه كاسه‌ای زیر نیم‌كاسه است كه میخواهد چهره ممتاز موسویخوئینیها را زیر سوال ببرد و چرایی آن هنوز برای من روشن نیست.

حمله به بیت امام، بی‌حساب و كتاب نیست
موسویلاری در پایان گفت‌وگوی تفصیلی خود با ایلنا درتحلیل خود از تهاجم به بیت امام گفت: تردیدی نیست كه امروز اندیشه امام برای برخی مزاحمت ایجاد میكند، تابلویی كه امام (ره) پیش روی جامعه قرار داد این بود كه رای آزاد مردم و اخلاق در جامعه ملاك است و بها دادن به حیثیت مردم باید در نظر گرفته شود كه این امروز خوشایند خیلیها نیست، آنهایی كه طرفدار خشونت هستند و فضای باز را نمیپسندند، اندیشه امام را مزاحم خود میدانند و قاعدتا این تهاجمات را بیحساب و كتاب انجام نمیدهند و تفكری میخواهد به تدریج فكر امام را در حاشیه قرار دهد تا كسی از آنها بازخواست نكند.

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator