۱۳۸۸/۰۷/۲۱

تداوم اعتراضات در دانشگاه آزاد تهران برای سومین هفته متوالی+عکس

تداوم اعتراضات در دانشگاه آزاد تهران برای سومین هفته متوالی

ادامه راه سبز«ارس»: دانشجویان دانشگاه آزاد تهران مرکز در سومین هفته متوالی اقدام به برگزاری تجمع در اعتراض به وقایع پس از انتخابات و فضای سیاسی کشور کردند.

به گزارش خبرنگار ادوارنیوز، دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه آزاد تهران مرکز از ظهر امروز با تجمع در صحن این دانشکده با سر دادن شعارهایی از جمله "مرگ بر دیکتاتور" به سیاست های دولت و حاکمیت اعتراض کردند.

بر اساس این گزارش پس از مدتی نیروهای بسیجی که عموما از دانشجویان این دانشگاه نبودند به این تجمع حمله کرده و ضمن درگیری فیزیکی با دانشجویان با استفاده از اسپری های گاز فلفل اقدام به متفرق ساختن آنان کردند.

در اثر حوادث امروز در دانشگاه آزاد تهران مرکز، این واحد دانشگاهی امروز به تعطیلی کشیده شد. همچنین گزارش شده است که نیروهای امنیتی به طور گسترده ای در اطراف این دانشکده حاضر شده اند.

گزار ش خبرنامه امیرکبیر

به گزارش خبرنامه امیرکبیر: در این تجمع خودجوش که از ظهر امروز آغاز شد بیش از 10 نفر از دانشجویان توسط نیروهای شبه نظامی در داخل دانشگاه زخمی شدند.

این تجمع سومین تجمع متوالی دانشجویان دانشگاه آزاد در اعتراض به کودتاچیان است. پیش از این در دو هفته پیش نیز تجمعات اعتراضی مشابهی در این دانشگاه و در سالروز تولد دو کاندیدای معترض به نتایج انتخابات آقایان میر حسین موسوی و مهدی کروبی برگزار شد.

این تجمع در دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز در حالی صورت گرفت که از صبح امروز به طور محسوسی بر تعداد عوامل انتظامات و حراست دانشکده فنی دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز افزوده شده بود و حتی رفت و آمد نیروهای امنیتی خارج از دانشگاه نیز به چشم می خورد. نیروهای بسیجی نیز توسط دو دستگاه اتوبوس با هماهنگی کامل حراست برای سرکوب دانشجویان از دانشگاه های دیگر به این واحد دانشگاه آزاد انتقال داده شده بودند. همزمان نیروهای حراست به شدت ورود و خروج دانشجویان را مد نظر داشتند و اقدام به کنترل کارت دانشجویی می نمودند و از ورود برخی از دانشجویان نیز ممانعت به عمل آوردند ولی در مقابل نیروی های بسیج آزادانه رفت و آمد می نمودند به نحویکه این اقدام اعتراض دانشجویان را برانگیخت.

با پایان یافتن کلاس هاس نوبت صبح و در حدود ساعت 12 در حالی که دانشجویان سکوت کرده بودند، نیروهای بسیج منتقل شده از دیگر دانشگاه ها و نهادها اقدام به سر دادن شعار "مرگ بر منافق" و تنش آفرینی کردند.

در مقابل دانشجویان دانشگاه آزاد تهران مرکز با شعارهایی همچون «دانشجوی، سهمیه همینه همینه»، «بسیجی حیا کن، دانشگاه رو رها کن»، «بسیجی برو بیرون»، «بسیجی واقعی همت بود و باکری» سر دادند.

دانشجویان تجمع را با سر دادن شعار های «موسوی زنده باد، کروبی پاینده باد»، «روحانی واقعی منتظری،صانعی»، «مرگ بر دیکتاتور»، « دولت کودتا استعفا استعفا »، «احمدی عمر وعاص، شصت و سه درصد اینجاس» و خواندن سرودهای «یار دبستانی» و «محمود قاتل» ادامه دادند. به گزارش خبرنامه امیرکبیر در ادامه بسیجیان نیز پرچم ایران را به احتزاز در می آورند که با شعار «موسوی موسوی، پرچم ایران مرا پس بگیر » از سوی دانشجویان مواجه شدند.

این تجمع که گسترده ترین اعتراض دانشجویان از ابتدای سال تحصیلی تا کنون بوده است علی رغم جو امنیتی و رعب و وحشتی که نیرو های امنیتی خارج دانشگاهی و عوامل حراست و انتظامات ایجاد کرده بودند با استقبال پر شور دانشجویان مواجه شد.

گفتنی است بسیج دانشگاه آزاد که پیش از این و در ایام تبلیغات انتخابات سابقه ضرب و شتم و مجروح نمودن دانشجویان را داشته است به نحوی که در آن موقع چهار تن از ایشان در بیمارستان بستری شدند پیش از این به تهدید دانشجویان پرداخته بود و برای مقابله با این حرکت خودجوش دانشجویان با دستاویز قرار دادن ارزش های دینی و مذهبی و به بهانه شهادت امام ششم شیعیان اقدام به بر پایی مراسم همزمانی در در نمازخانه دانشکده فنی نموده بود.

امروز نیز نیروهای بسیج با استفاده از گاز اشک آور و گاز فلفل اقدام به پراکنده نمودن وضرب وشتم دانشجویان و ربایش چند نفراز دانشجویان کردند. نیروهای بسیج و لباس شخصی دانشجویان را کلاس های طبقه اول واحد تهران مرکز دانشگاه آزاد منتقل نموده و آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند. نیروهای شبه نظامی به ادواتی همچون باطوم و اسپری فلفل و شوکر الکتریکی مجهز بودند.

در پی متشنج شدن فضا و محاصره دانشکده توسط نیروهای امنیتی کلاس های نوبت عصر تعطیل شده است. به گزارش خبرنامه امیرکبیر خیابانهای اطراف دانشگاه مملو از نیروهای گارد ویزه است که از ساعت یک بعد از ظهر استقرار یافته اند.

هفته پیش نیز در حدود بیست نفر از دانشجویان این دانشگاه به دفتر حراست و دفتر رئیس دانشگاه احضار شدند.

لازم به ذکر است احضار دانشجویان واحد های مختلف دانشگاه آزاد به نهاد های امنیتی داخل و خارج دانشگاهی که از ابتدای سال تحصیلی و همزمان با احضار دانشجویان دانشگاه های دیگر آغاز شده است اخیرا شدت بیشتری گرفته است و همچنان ادامه دارد. همزمان وجود شایعه تعطیل شدن واحد تهران مرکز به مدت دوهفته به دلیل اعتراضات دانشجویی که پیش از این تکذیب شده بود نیز قوت بیشتری گرفته است.



hwtf9etozek713sritcm.jpg

94qfoy6t8fqibsmyxxyy.jpg

t7ws8cf3jzn7l53k2dqt.jpg


برای مشاهده فلیم این تجمعات "اینجا" کلیک کنید

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator