۱۳۸۸/۰۷/۲۱

مصباح یزدی در جمع نظامیان: هرگونه وحدت با هر كسي مطلوب نيست

مصباح یزدی در جمع نظامیان: هرگونه وحدت با هر كسي مطلوب نيست.

ادامه راه سبز«ارس»: مصباح یزدی، که از وی به عنوان یکی از تئوریسین های خشونت نام برده می شود، پس از سخنان چندی قبلش در انتصاب اطاعت از احمدی نژاد به اطاعت از خدا، اکنون مخالفت خود را با طرح وحدت ملی بیان شده از سوی هاشمی رفسنجانی اعلام کرد.

مصباح یزدی رئيس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) که با بودجه چندین میلیاردی که دولت به آن تخصیص داده اداره می شود گفت: براساس اسلام و اعتقادات شيعه، محور وحدت، ولايت فقيه است.

به گزارش رجانيوز، آيت‌الله مصباح يزدي در ديدار با جمعي از فرماندهان نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در تالار موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره)، يكي از راه‌هاي افزايش بصيريت را ابهام‌زدايي از ارزش‌هاي مطرح شده در جامعه دانست و گفت: ارزش‌هايي در جامعه وجود دارد كه شعارهاي ديني، فرهنگي، سياسي و اجتماعي براساس آن شكل مي‌گيرد كه در صورت ابهام در اين ارزش‌ها، شعارها نيز مبهم مي‌شوند.

وي ادامه داد: به عنوان مثال شعار «اصلاح» و «اصلاحات» كه شعار انبياء الهي نيز بوده است يكي از همين شعارهاي مبهم است كه در طول تاريخ و از صدر اسلام تاكنون از سوي كساني مطرح شده كه راهي متفاوت با انبياء داشته‌اند و بايد از ‌آن ابهام‌زدايي شود.

مصباح يزدي «وحدت» را يكي ديگر از اين ارزش‌ها دانست و با خاطرنشان ساختن اينكه وحدت و اتحاد امر قابل قبول همگان است، افزود: هر عاقلي مي‌داند كه تفرقه و اختلاف موجب هدر رفتن نيروها و فشل شدن جامعه مي‌شود. اما حقيقت چگونگي حصول اتحاد و محور وحدت از جمله مسائلي است كه بايد از آن ابهام‌زدايي شود. مصباح یزدی توضیح نداد که این محور وحدت که از دید ایشان "ولایت فقیه" است، چگونه پس از این انتخابات کارساز نیفتاد و حتی مواضع نسنجیده رهبری موجب گسترش نارضایتی و بی اعتمادی مردم شده است.

رئيس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره) در اتفاقی نادر! دموکراسی رایج در جهان را به عنوان الگو مثال زد و با اشاره به اينكه در غالب كشورهاي دنيا دو يا چند حزب رقيب در جامعه وجود دارند گفت: "روش معمول در كشورهاي جهان اين است كه حزبي كه در انتخابات بازنده مي‌شود هر چند به صورت ظاهري به حزب رقيب تبريك گفته و با تلاش براي رفع نقايص خود را براي انتخابات آينده آماده مي كند." نکته ای که ایشان به آن اشاره نکردند ساز و کارهای گسترده در کشورهای مردم سالار برای نظارت نهادهای بی طرف بر انتخابات و رسیدگی دقیق به تمام شکایات احزاب در ارتباط با انتخابات است. امری که در انتخابات های گذشته از سوی برخی احزاب مطرح شد و رهبری آن را "توهین به شعور ملت" نامیدند.

مصباح یزدی، با وارونه نمایاندن حوادث پس از انتخابات، گفت: كشوري برخلاف اين روش، حزب شكست خورده نه تنها تبريك نگفت، بلكه دست به اغتشاش و كارهاي غيرمعقول زد و بعد از رسوايي در جامعه شعار وحدت سر داد، اين حركت سوء استفاده از وحدت است، چرا كه در زمان قدرت هرگز وحدت را مطرح نمي‌كنند و سعي در تحميل قدرت خود دارند، اما بعد از شكست و رسوايي وحدت را مطرح مي‌كنند.

آيت‌الله مصباح يزدي با اشاره به اهميت و تاكيدات قرآن و روايات بر وحدت، به ذكر نمونه‌هايي از سوء استفاده از عنوان وحدت در طول تاريخ پرداخت و گفت: هرگونه وحدت با هر كسي مطلوب نيست، بلكه زماني وحدت ارزش دارد كه براساس حق، باعث پيشرفت حق و در جهت رسيدن به هدف مقدسي باشد.

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator