۱۳۸۸/۰۷/۱۲

مجموعه اخبار دانشگاهها

مجموعه اخبار دانشگاهها

سر تیتر) اعتراض شدید دانشجویان به حضور محمدجواد لاریجانی در دانشگاه شریف/ گزارش ویدیویی

امروز محمدجواد لاریجانی در حالی در جمع دانشجویان دانشگاه شریف حاضر شد که سالن از صدای هو کردن دانشجویان به لرزه در آمده بود و دانشجویان بسیجی در اقدامی غیرمنتظره و در حالی که هیچ ابزاری برای ساکت نمودن خیل معترضین نداشتند شروع به دست زدن کردند:




1) ترس وزرای کابینه دولت کودتا از روبرو شدن با دانشجویان

صبح امروز، یکشنبه، دکتر محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد دولت کودتا بدون هیچ گونه اعلام قبلی در دانشگاه کاشان حضور یافت.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر، به گفته ی دانشجویان وی از ترس روبرو شدن با اعتراضات دانشجوئی بدون هیچ گونه اطلاع قبلی و یا مراسم خوشامدگوئی رسمی در این دانشگاه حاضر شده و پس از افتتاح طرح مورد نظر در دانشگاه کاشان شتابزده این دانشگاه را ترک کرد. هم چنین به گفته دانشجویان هیچ یک از اساتید و کارمندان دانشگاه کاشان هم اطلاع قبلی از حضور وی در دانشگاه نداشته اند. بنا به گفته های دانشجویان وی قرار است به منظور افتتاح طرحی دیگر در یکی از دانشگاه های شهر اصفهان حضور یابد.

گفتنی است در پی اعتراضات زنجیره ای در دو دانشگاه کشور یعنی دانشگاه تهران و شریف به حضور وزیر علوم کابینه احمدی نژاد، و نیز اعتراضات دانشجویان دانشگاه آزاد، وزرا و مقامات دولتی بدلیل ترس و پرهیز از رویاروئی با دانشجویان معترض به اجبار بازدیدهای خود را بدون هیچ گونه اطلاع قبلی صورت می دهند.

هفته ی گذشته نیز حدادعادل نماینده مجلس پس از حضور در جلسه گروه فلسفه دانشگاه تهران بطور غیرمنتظره ای با اعتراضات دانشجویانی روبرو شد که وی را "حامی قات ل" و یا "وکیل ضد ملت" خطاب می کردند.

2) در اعتراض به اخراج اساتید، اعلامیه‏ای اعتراضی در دانشگاه علامه طباطبایی منتشر شد

این بیانیه توسط دانشجویان حقوق دانشگاه علامه طباطبایی در میان اساتید این دانشکده پخش شده است.

به گزارش موج سبز آزادی متن این بیانیه به این شرح است:

به گناه تفکر . . . ؟

استاد عزیزم که این نامه را اکنون میخوانی... این نوشته ها از بطن جامعه ی خفقان زده و پراختناقیست که من و شما و هزاران دردآشنای دیگرکه در آن به امید ر وزنه ای برای هوای تازه است برمی آید. از طرف دوملیون دانشجوی علوم انسانیست و البته بیشتر که اکنون به زعم صنم های جاندار حاکم باید همراه با دروسشان نابود شوند اما ما فریاد می زنیم :فکر را نمی توان دربند کرد...

جوانانی که کودتایی خونین را درپوست و گوشت خود چشیدند و شهیدانی هم چون کیانوش آسا و ده ها تن دیگر برای آزادی ایران تقدیم این آب و خاک نمودند و حال که با چهرگان غم آلود و برآشفته ازخفقان و تجاوز و کشتار به این مکان مقدس می آیند شاید مرهمی باشد بر دل های خونین ما...

اما گویی زخم ها را پایانی نیست بعد از اخراج ناجوان مردانه و بی شرمانه دکتر مهریار داشاب به جرم بی جرمی، اکنون نوبت پیش کسوتان و نامداران حقوق ایران رسیده. چه کسی باور می کرد دکتر آزمایش، دکتر ضیایی بیگدلی و دکتر شریفی طراز کوهی به صرف تفکر و تعقل پوینده خویش قربانی این گرداب سیاه شوند. گویی بازنشستگی اجباری(=اخراج) دکتر محمد محمدی گیلانی مقدمه ی این حرکات ضد علمی زنجیره ای بود.

اکنون نوبت شماست. شما و وجدان شما.شما وقلب میلیون ها ایرانی آزدای خواه.آیا از وضع موجود راضی هستید که سکوت کرده اید؟!چه شده که اخراج ها و استعفای ناشی از اعتراض قلب شما را به درد نیاورده است ؟آیا اخراج و طرد یک متفکر کشتن وی نیست؟ انزوای یک دانشمند انحطاط بشر نیست؟ آیا شریعت مقدس تفکر را موجب طرد و اخراج می داند؟عقل و وجدان و انصاف و دیگر مفاهیم پاک بشری چطور؟ استاد ارجمندم اینها خبر از چه می دهد؟سکوتمان فریاد بی صداست اما ندایمان را سر دهیم.

در این سرای بی کسی کسی به در نمی زند *-*-*-*-*-*-* ز دشت پر ملال ما پرنده پر نمی زند


3) احضار گسترده‌ی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی به حراست

با گذشت ده روز از آغاز سال تحصیلی جدید، دانشگاه شهیدبهشتی تهران، همچنان شاهد احضار گسترده‌ی دانشجویان این دانشگاه به حراست این دانشگاه است.

به گزارش بامدادخبر، همزمان با افزایش موج احضارها در سایر دانشگاه‌های کشور، دانشجویان دانشگاه شهیدبهشتی نیز از این امر مستثنی نماندند و به‌ویژه دانشجویان ساکن خوابگاه به صورت گسترده به حراست این دانشگاه فراخوانده شده در ارتباط با تجمعات اعتراضی پس از انتخابات مورد بازخواست قرار گرفته‌اند. حجم احضارها به حدی بوده است که در روزهای اول، دانشجویانی که از مقابل حراست عبور می‌کردند، شاهد صفی طولانی از دانشجویانی بودند که در مقابل درب آن، در انتظار ورود بوده‌اند.

تعدادی از دانشجویان احضارشده به بامدادخبر گفته‌اند که بازجویی از آنها توسط شخصی به نام "برهانی"، صورت گرفته و سوالها بیشتر حول تجمعات 24 و 25 خردادماه در مقابل کوی دانشگاه شهیدبهشتی، تجمعات قبل از انتخابات و پس از مناظره‌ی کاندیداها، الله‌اکبرهای شبانه و معرفی افرادی که در تجمعات نقش اصلی را داشتند، دور می‌زده است.

این درحالی‌است که سوالهای پرسیده شده از دانشجویان دختر، گاه به حوزه‌ی خصوصی آنها همچون نوع پوشش و آرایش هم کشیده شده است. تاکنون به غیر از یک مورد حکم یک ترم تعلیق برای یکی از دانشجویان مقطع دکترای این دانشگاه، سایر احضارها تنها به اخذ تعهد کتبی از دانشجویان منتهی شده است.

یک فعال دانشجویی در دانشگاه شهیدبهشتی، که نخواست نامش فاش شود، هدف از احضارهای صورت گرفته را ایجاد فضای رعب در میان دانشجویان در آغاز سال تحصیلی دانسته تا از ادامه‌ی اعتراضات در این دانشگاه جلوگیری شود.


4) فریاد "الله اکبر" دانشجویان علم و صنعت، در اعتراض به احکام کمیته انضباطی

جمعی از دانشجویان دانشگاه علم و صنعت روز شنبه در اعتراض به صدور احكام سنگين كميته انضباطي براي شش نفر از فعالين دانشگاه که منجر به اخراج سه تن از آنان شده است و همچنین احضار هفت دانشجوی ديگر، اقدام به سر دادن شعار "الله اکبر" و "یاحسین میرحسین" در سلف دانشگاه نموده و خواهان بازگش ت این دانشجویان به دانشگاه شدند. گفتنی است دانشجویانی که این احکام غیرقانونی در مورد آن ها صادر شده است هم اکنون به دانشگاه و خوابگاه ممنوع الورود می‏‏باشند. در بیانیه این دانشجویان آمده است این اعتراض همه روزه و راس ساعت 12:30 در سلف دانشگاه ادامه خواهد یافت.

به گزارش موج سبز آزادی، متن بیانیه به این شرح است:

به نام او
و به ياد شهید كيانوش آسا

تابستان امسال دانشگاه علم وصنعت كه هنوز داغدار شهادت كيانوش آسا و ده ها هم وطن ديگرمان بود، بار ديگر از سوي اقتدار گرايان مورد هجوم قرار گرفت. احكام سنگين كميته انضباطي براي شش نفر از فعالين مستقل دانشگاه که منجر به محرومیت از تحصیل برای تعدادی از آنان می گردد، و همچنين احضار هفت نفر ديگر از دوستانمان به اين كميته بيش از پيش معناي " آزادي نزديك به مطلق" را برايمان روشن كرد.

ما جمعي از دانشجويان علم و صنعت ضمن اعلام حمايت از اين دوستان و پاسداشت خدماتي كه در حفظ استقلال و شأن دانشگاه انجام دادند، از عموم دانشجويان دعوت مي كنيم تا هر روز رأس ساعت 12:30 با سر دادن نداي "الله اكبر" علاوه بر اعلام حمايت از اين دوستان، تلاشي كنيم تا شايد اين بار مسئولين دانشگاه را از خواب و خيال پست و مقام به در آريم و به اربابانشان نيز يادآور شويم كه دانشگاه زنده است.


5) به یاد دکتر محمد ملکی، مبارز خستگی ناپذیر سال‏ها



در آن شب خفقان
که تو از بام خانه‏ات
و من نیز از بام خانه‏ام

بانگ برداشتیم که:
"خدا بزرگ است..."

فریادهایمان در هم پیچید؛
و پیوندی شد جاودانه،

که تا روز پیروزی
گسسته نخواهد شد

و تو،
ومن،
تجلی یک امید شدیم؛
در میلیون‏ها حنجره..


6) احضار و برخورد با دانشجویان معترض دانشگاه تهران در پی درخواست حداد عادل (وکیل ضد ملت)

در پی اعتراض جمعی از دانشجویان به حضور وکیل ضد ملت، غلامعلی حداد عادل در دانشگاه تهران در روز یکشنبه 5 مهر، وی خواهان برخورد با دانشجویان معترض شده است.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر، اخبار رسیده حاکی از آن است که در هنگام تجمع دانشجویان در مقابل گروه فلسفه ی دانشکده ی ادبیات و سردادن شعارهای اعتراضی، حداد، که در دفتر گروه فلسفه حضور داشته است، از مدیر گروه مذکور میخواهد که دانشگاه اکیداً با دانشجویان معترض برخورد کند. هم چنین، پس از خروج از دانشکده با کمک محافظان و با تدابیر امنیتی، وی درتماس تلفنی با فرهاد رهبر (رئیس انتصابی دانشگاه تهران)، از او میخواهد که دانشگاه، بدون آنکه پای شخص حدادعادل به میان آید، پیگیرماجرا و برخورد با معترضین باشد.

در پی درخواست وی، فرهاد رهبر، پس از تماس با ریاست دانشکده ی ادبیات و تحت فشارقرار دادن او جهت تحویل گزارش، طی تماس تلفنی با رؤسای حراست دانشگاه متبوع خود، دستور پیگیری سریع و قاطع با دانشجویان معترض را ابلاغ می‏کند. در پی ابلاغ این دستور در روز چهارشنبه، 8 مهر 1388، پانزده نفر از دانشجویان به اتهام طراحی و سازمان دهی حرکت اعتراضی علیه حداد عادل، به کمیته‏ی انضباطی احضار شده اند. از سوی دیگر، فرهاد رهبر در جلسه ای با حضور کادر مدیریت دانشگاه تهران، اظهار داشته است که "دانشجویان مذکور را اخراج خواهد کرد تا درس عبرتی برای سایرین باشد".

گفتنی است یک روز پس از تجمع اعتراضی دانشجویان در دانشکده ادبیات به حضور حداد عادل، نزدیک به دو هزار دانشجوی دانشگاه تهران نیز در پی حضور کامران دانشجو وزیر علوم دولت کودتا در دانشگاه تهران دست به تجمع اعتراضی زدند.


6 نظرات:

Anonymous گفت...

خود كرده را نيست هرچه قدر مطلب در خصوص اين واديها بنويسيد با هم در دل خود و وجدان خود مي دانيد كه كار شماها تمام شده است برويد و خجالت بكشيد

یا علی به سبزها گفت...

آقای ناشناس عزیز ماکه از خدامونه شماها اینطور فکر کنید! اما متاسفانه همین دنبال کردن اخبار سبز نشان از درونتان دارد!

Anonymous گفت...

500 داشنجو در اصفهان به کمیته انظباطی دعوت شدند !

ميثم عربشاهي گفت...

يك كلام به ناشناس ميگويم و بس: خجالت را آناني بايد بكشند كه به روي مردم آتش گشودند (بخصوص آنان كه فرمان كشتار را صادر كردند)و دست به كشتار و جنايت زده اند و خدا را شكر كه جنبش سبز ايران سرافراز پايدار و سربلند از اين امتحانات الهي بيرون آمده و به راه حقيقت جوي خود ادامه ميدهد

مرتضی گفت...

این حرفها چیه. شما ها خودتون آدم کشید . کی دستور کشتن مردم داده.ببینم این جرم وقتی که به یک پایگاه نظامی حمله بشه و اون افراد بخوان که به اسلحه خونه این حوزه دسترسی پیدا کنن و اگر خدایی نکرده دسترسی پیدا می کردند معلوم نبود چند نفر باید میمردن تا این جنگ خیابانی تموم بشه . مشکل شما اینه که تیمتون برنده نشده حالا دارید جر میزنید شما باید خجالت بکشید نه ما .
در ضمن ما هم جزئی از مردم هستیم

شهید گمنام گفت...

آقا مرتضی توصیه میکنم حتما حتما فیلم مستند "ایاک و الدماء" (از خونریزی بپرهیز)که پاسخ تمامی سوالات شما در آن به وضوح مشخص را ببینید تا از این گمرای رهایی یابید. هم میفهمید که دستور کشتار داده و هم چه کسانی دست به سرکوب و ضرب و شتم و کشتار ملت بی دفاع زدند. خدا را شکر در دورانی قرار داشتیم که تکنولوژی باعث شد دروغگویان رسوا و رسواتر شوند. لینک فیلم را هم در منوهای شمت راست همین سایت میتوانی پیدا کنی. باز هم توصیه میکنم در عین بی طرفی و با فکری باز آنرا ببین و خود را آزاد کن. ضمنا قتا و کشتار زمین فوتبال نیست که اصطلاح تیم و اینگونه حرفهای کودکانه درباره اش زده شود× جنایت است! کشتار هموطنانت است! میفهمی؟!

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator