۱۳۸۸/۰۷/۲۶

بررسی اخبار به زبان ابراهیم نبوی: جلوی دوربین پلیس لبخند بزنید!

بررسی اخبار روز به زبان ابراهیم نبوی

تهران به خود لرزید!

زلزله ای به قدرت 4 در مقیاس ریشتر تهران را تکان داد. به گزارش منابع آگاه علت زلزله زمین خوردن سردار گارسیا فیروزآبادی در حمام بود. دکتر الفنون این خبر را تکذیب کرد و گفت، بعید می دانم کسی از دوستان ما حمام برود. به علاوه اگر ایشان حمام رفته بودند، حتما سپاه قانون ارشمیدس را کشف می کرد و این خبر خوش را به ملت ایران می دادیم. موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران مرکز زلزله را شهر ری اعلام کرد. اما دفتر ریاست جمهوری اعلام کرد این زلزله به هنگام اظهار نظر رئیس جمهور رخ داد و تمام منطقه پاستور به شعاع یک کیلومتر تکان خورد. وی گفته بود " در نیویورک بسیاری از سران کشورها می خواستند با ما ملاقات کنند." مسوول فرهنگستان ادب کشور توضیح داد، منظور الفنون از " ما" همان " من" است که به دلیل مشکل ابعاد شخص فوق، وی مدتی است خود را جمع می بندد.

همچنین یک منبع آگاه از تهران اطلاع داد که شخصی به اسم " عزرائیل امین زاده" که به مدت یک هفته در اطراف بیت رهبری ول می گشت، دستگیر و به جرایم خود اعتراف کرد. وی اعتراف کرد که قصد گرفتن جان رهبری را داشته است، اما در اثر تلاش سربازان بدنام امام زمان لو رفت و دستگیر شد. با دیده شدن متهم مذکور و پخش احتمال مرگ آیت الله خامنه ای کلیه شیرینی فروشی های تهران به حال آماده باش کامل درآمدند. به گفته دادستانی تهران، متهم دستگیر شده برای اجرای برخی احکام پرونده اعتراضات خیابانی به این دادستانی قول همکاری داده است. عزرائیل امین زاده هر گونه رابطه با میکائیل لدین را تکذیب کرد. در پی دستگیری عزرائیل امین زاده، رهبر مذکور با رئیس جمهور سنگال دیدار کرد و در یک عکس مشاهده شد.

ایران، اسرائیل و ملت

من هنوز نتوانستم به این نتیجه برسم که چرا روس ها نمی توانند با وجود اینکه خودشان اصل جنس و اینکاره هستند و هفتاد سال در چنین شرایطی زندگی کردند، شرایط ایران را درک کنند. سرگئی لاوروف از ایران و اسرائیل دعوت کرد روابط خود را برقرار کنند. خبرگزاری چیزنا هم ضمن انتقاد تند از وزیرخارجه روسیه توضیح داد که علت وجود مشکل در رابطه ایران و اسرائیل، نه فقط اختلاف دولتها، بلکه این نکته است که ملت ایران مخالف برقراری ارتباط ایران و اسرائیل است. خبرگزاری مذکور توضیح نداد که دولت ایران خواسته های دیگر ملت ایران را چرا در نظر نمی گیرد و فقط همین یک خواسته را که در روز قدس بیان شده است در نظر می گیرد، مردم ایران در روز قدس طی شعارهای مختلفی به جای شعار مرگ براسرائیل و مرگ بر آمریکا شعار دادند، " مرگ بر روسیه" ظاهرا این شعارها را که در تهران داده شد، روسها در مسکو زودتر شنیدند تا رهبران ایران در تهران.

سیزدهم آبان ماه، ایجاد باید گردد

پزشکان معالج آیت الله جنتی اعلام کردند که علت پارگی ایشان سرطان حنجره نیست و اصولا این نوع پارگی، در حنجره و گلو، به بیماری هایی مثل سرطان یا پروستات هیچ ربطی ندارد، این پزشکان خاطرنشان کردند که علت بیماری آیت الله احمد جنتی به دلیل فریادهای بیش از حد شخص مذکور در نماز جمعه بوده است. آیت الله جنتی، نگرانی شدیدالجیغ خود را از برگزاری سبزگونه روز سیزده آبان اعلام کرد و از حضور سبزها در راهپیمایی سیزده آبان ابراز نگرانی کرد.

سبزها نیز اعلام کردند که اصولا روز سیزده آبان، اشغال سفارت آمریکا( تسخیر لانه جاسوسی سابق) توسط خود سبزها انجام شده و کسانی که این اقدام را انجام داده اند، تا به حال چند بار بخاطر نظرات و دیدگاههای شان زندان رفته اند و حالا هم اگر قرار باشد این روز تبدیل به روز ایرانی صلح با جهان یا هر چیز دیگری بشود، خود سبزها این کار را انجام خواهند داد. اعلام نگرانی احمدی جنتی، حجت الاسلام جیغ، در حالی صورت گرفت که سبزها از بیست روز قبل خبر از حضور فعال خودشان، دانشجویان و دانش آموزان در این روز داده اند، همه پوسترها آماده شده، مسیرهای راهپیمایی بر اساس برنامه ریزی دولتی انجام می گیرد، شعارها نیز بزودی اعلام می شود.

فتح الفتوح ژنو

گاهی اوقات چیزهایی را آدم برای تمسخر می نویسد که همان چیزها را دو روز بعد سایت های طرفدار دولت به عنوان سیاست دولت اعلام می کنند. من می ترسم یک دفعه فردا سردار فیروزآبادی اسمش را از حسن به گارسیا تغییر بدهد و حال ما را بگیرد. در همین راستا، رجانیوز، شوخی شوخی از دیدار ژنو به عنوان فتح الفتوح ژنو نام برد. در همین راستا ستاد مشترک ارتش دائی جان ناپلئون با رمز یا غیاث آباد، فهرست پیروزی های مش قاسم ارادانی را بشرح زیر اعلام کرد

عملیات فتح النور: دیده شدن نور توسط رزمندگان نیویورک ستیز به فرماندهی سردار محمود

عملیات قطع الفتوح اول: پاتک دشمن در صدور کاغذپاره علیه فتوحات هسته ای محمود

عملیات قطع الفتوح دوم: پاتک دوم دشمن در صدور کاغذپاره علیه فتوحات هسته ای محمود

عملیات یا کلمبیا بیا: ایراد سخنان شکست خورده رئیس دانشگاه کلمبیا و سخنرانی پراز متانت سردار محمود که در این عملیات دویست نفر در اثر تعجب و چهل نفر در اثر خنده کشته شدند

عملیات فتح المانهاتان: که این عملیات با طرح بازدید سردار محمود از برج های تجارت جهانی آغاز و به دلیل موفقیت های بیش از حد هسته ای ناتمام ماند.

عملیات فتح المیکروفون: که با هجمه یک نفره سردار محمود در محور سوئیس- دوربان صورت گرفت و وی موفق شد کلیه حضار را از سالن بیرون کند و به سخنانش ادامه دهد.

عملیات فتح الصندلی: که در محور نیویورک صورت گرفته و در آن سردار محمود به تنهایی موفق به بیرون راندن دشمن از سالن مجمع عمومی سازمان ملل و فتح صد صندلی خالی شد.

عملیات فتح الفتوح ژنو: که در آن سردار سعید، با پشتیبانی سردار محمود، موفق شد کلیه حقوق هسته ای به دست نیامده را یک جا به دشمن واگذار کند و سالم به پایگاه بازگشت.

عملیات تا پیروزی کامل الفنون و نابودی کامل مملکت ادامه دارد.

موسوی خوئینی ها، یکی از میان ما!

من گفتم این آدم از اولش هم آدم خوبی بود و نشان نمی داد. صد بار گفتم که این آدم جواهری است که تا سالها خیلی ها فکر می کنند خروس قندی است، در حالی که اصل جنس است و فقط ظواهرش بر بواطنش چیره شده است. از همان اول هم می دانستم که شایعاتی که در مورد ایشان است، دروغ است و این بنده خدا عاقل تر از این چیزهاست که همه فکر می کنند. در تمام عمرش یک اشتباه خیلی بزرگ کرد که آن هم انشاء الله 13 آبان امسال جبران می شود و کلا مشکل حل می شود. صفار هرندی گفت: " موسوی خوئینی ها از همان ابتدا هم به ولایت فقیه اعتقاد نداشت."

جلوی دوربین لبخند بزنید!

به دنبال بازگشایی دانشگاههای کشور، که با موج سنگین اعتراضات دانشجویی و موج سبک تهدیدات وزارت علوم و آموزش و پرورش مواجه شد، وزارت بدون وزیر آموزش و پرورش استفاده از هر نوع رنگ سبز را برای هر نوع استفاده به هر حال ممنوع و استفاده از هر نوع دوربین را برای هر نوع مدرسه، توصیه کرد. پلیس تهران نیز از دانش آموزان خواست موقعی که در هنگام تظاهرات روبروی دوربین قرار می گیرند، از هیچ ماسک، نقاب، عینک، و یا کلاه استفاده نکنند و حتی الامکان جلوی دوربین های کنترل کننده صاف بایستند و لبخند بزنند تا بخوبی شناخته شوند.

سردار رجب زاده، رئیس پلیس تهران، همچنین از دانش آموزان خواست که پلیس را مثل همکلاسی های خود بدانند، وگرنه چنان توی سرشان می زند که انگار رفته باشند کهریزک. همین سردار آمادگی خود را برای تالیف کتابهای درسی برای دانش آموزان اعلام کرد. اعلام آمادگی پلیس تهران برای تهیه کتب درسی در حالی صورت می گیرد که پیش از این ارتش و پلیس آمادگی خود را برای برگزاری انتخابات، رای دادن به جای مردم، تعیین خط مشی احزاب، تعیین وظیفه مراجع تقلید دینی، اداره مخابرات، اداره سفارتخانه ها، خواستگاری از دختران برای پسران و بالعکس و خرید کامل دولت به صورت اقساط اعلام کرده است.

" کلهر گیت" و " الجزیره" دات کام

من نمی فهمم این الجزیره چرا خبرهایی مثل پناهنده شدن نرگس کلهر را منتشر نمی کند و اصلا عین خیالش هم نیست که آقای موقشنگ در این ماجرا چه نقشی را بازی کرده است! البته طبیعی هم هست، فعلا الجزیره دستش زیر سنگ برادران است و اگر بخواهند موضع معقولی اخذ کنند، دفترشان را باید از تهران به کابل منتقل کنند. البته اینها به کنار، ولی سیب هم از خود درخت است. خبرگزاری الجزیره خبر از اختلاف بین میرحسین موسوی و همسرش زهرا رهنورد داد. این خبر که در کلیه خبرگزاری های دولتی دویست و هفتاد بار منتشر شده است، گویای این نکته است که زهرا رهنورد از دستگیری برادرش توسط حکومت بسیار ناراحت است، و به همین دلیل هم همسر کلهر اعلام کرده بود " من و مهدی هرگز از هم جدا نشدیم و اظهارات ایشان در مورد جدایی ما کذب محض است." خبرهای بعدی مربوط به یکی دو سال اخیر کلهر قرار است بزودی توسط برخی منابع خبری، و احتمالا در خبرگزاری هایی غیر از الجزیره منتشر شود.

حجاریان، پنج سال حبس تعلیقی

خیلی فرق نمی کند که یک سال زندان بدهند، یا دو سال یا پنج سال یا پانزده سال. به هر حال دادستانی هر چقدر زندان بدهد، احتمالا همه زندانی ها همزمان از زندان آزاد می شوند. فقط فرق معامله این است که فردا آدم می گوید من خیلی بهترم چون به من ده سال زندان دادند، ولی تو چی که فقط یک سال زندان گرفتی؟ در همین راستا، دادستانی اعلام کرد که سعید حجاریان، به دلیل خواندن کتابهای ولتر، روسو، هابز، امانوئل کانت، روبسپیر و بررسی تاریخ معاصر جهان به پنج سال حبس تعلیقی محکوم شد. خبر خوش هم اینکه، نه بابا، آن که خبر خوش نیست، این یکی را می گویم، مازیار بهاری آزاد شد.


0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator