۱۳۸۸/۰۷/۰۴

گزارش ویدیویی / مصاحبه رئیس دولت کودتا با شبکه سی.‏ان.‏ان CNN

احمدی‌نژاد: این موارد در حوزه کاری من نیست. قوه قضائیه مستقل است!

ادامه راه سبز «ارس»: رئیس دولت کودتا در مصاحبه‏ای دیگر با حالتی مضطرب روبروی دوربین مجری شبکه سی‏‏ان‏‏ان قرار گرفت و درحالی که گاه در پاسخ‏گویی به سوالات واضح "لری‏ کینگ" مدت زمانی طولانی مکث می‏کرد در ادامه رویه خود در بیشتر مصاحبه‏هایش به جای پاسخگویی به سوالات به طرح سوال‏هایی مشابه از مجری ‏پرداخت!.

مجری از او می‏پرسد: شما چگونه چهل میلیون برگه رای را کمتر از ۲۴ ساعت شمردید و به مردم اعلام کردید؟

احمدی‏ نژاد پاسخ می‏دهد: "خیلی ساده! چهل میلیون رای در چهل هزار صندوق ریخته شده بود و شمارش هر صندوق بطور جداگانه فقط نیم ساعت وقت می‏گیرد!"

البته وی اشاره نمی‏کند چطور همین فرمول در موارد قبلی سه الی چهار روز طول می‌کشید، در حالی که تعداد آرا در انتخابات قبلی کمتر نیز بوده است. در این میان نکته جالب توجه عدم اشاره وی به شمارش رایانه‏ ای این دوره از انتخابات است که تا به حال شمارش رایانه‏ ای از طرف مسئولین برگزاری انتخابات به عنوان دلیل سرعت شمارش آرا عنوان می‏شد.

سپس "لری کینگ" از وی می‏پرسد: هزاران نفر از مردم ایران به خیابان‏ها آمدند و گفتند در انتخابات تقلب شده است، شما چرا با خشونت با آن‏ها برخورد کردید؟

احمدی‏ نژاد باز در پاسخ به فرافکنی می‏پردازد و می‏گوید: "مگر پلیس امروز با تظاهرکنندگان در "پیتزبورگ" (مقابل اجلاس گروه ۲۰) برخورد نکرد؟ ما هم همین کار را کردیم. "

"لری کینگ" پاسخ می‏دهد: من نمی‏گویم چنین کاری صحیح است، شما مهمان هستید، من از شما می‌پرسم. چرا باید مردم را به زندان انداخت؟

احمدی‏ نژاد در اینجا ادعا می‏کند که هواداران وی اکثریت آسیب‏ دیگان حوادث اخیر را تشکیل می‏دهند!

سپس احمدی ‏نژاد می‏گوید: "آیا می‏دانید در امریکا چقدر زندانی دارید؟"

"لری کینگ" پاسخ می‏دهد: ولی هیچکدام ازآ‏‏ن‏ها زندانی سیاسی نیستند. هیچکدام به خاطر اعتراض به انتخابات به زندان نیفتاده ‏اند.

لری کینگ از احمدی‏ نژاد می‏پرسد: وقتی در زندان‏ها به زندانی‌ها تجاوز شد و شما هم این را می‏دانید و آیت‏ الله هم بر این مطلب تاکید کرد، شما چه برخوردی کردید؟

برنامه لری کینگ یکی از پربیننده ترین برنامه های شبکه سی ان ان است و احمدی نژاد در این برنامه از تکذیب قضیه تجاوز در زندان ها سرباز زده و با نوع ادبیاتی که به کار برد به نوعی به تجاوز به دختران و پسران در بازداشت گاه ها اعتراف کرد.

احمدی نژاد در حالی تجاوز به زندانیان در زندان های جمهوری اسلامی اعتراف کرد که مقامات جمهوری اسلامی پیش از این از هر شیوه ای برای تکذیب و دروغ خواندن "اتهام تجاوز به زندانیان" بهره برده بودند. در همین ارتباط، از رئیس مجلس شورای اسلامی که پس از انتشار نامه مهدی کروبی اظهارات او را نادرست دانست گرفته تا هیات سه نفره ای که از سوی رئیس قوه قضائیه برای بررسی شواهد مهدی کروبی تعیین شده بودند، همه یکصدا تجاوز در زندان ها را تکذیب کرده اند. رسانه های حامی محمود احمدی نژاد در تکذیب این قضیه تا بدانجا پیش رفته اند که خواهان برخورد قانونی و محاکمه مهدی کروبی به خاط "بردن آبروی نظام با طرح ادعاهای دروغ" شده اند.

احمدی‏ نژاد مکث می‏کند و بدون اشاره به نقش‏ اصلی حامیان خود در این جنایات پاسخ می‏دهد: "این موارد در حوزه کاری من نیست. قوه قضائیه مستقل است!" ... "گفته ام همه چیز را بررسی کنند"

احمدی نژاد در مصاحبه خود با لری کینگ حتی در پاسخ به اظهارات او در مورد تجاوز در زندان ها گفت که من از قوه قضائیه خواسته ام همه چیز را بررسی کنند و هر کس تخلف کرده بود با او برخورد کنند. جمله ای که به نوبه خود، تاییدی ضمنی بر وجود موارد تجاوز در بازداشتگاههای جمهوری اسلامی تلقی شد.

کارشناسان معتقدند این پاسخ ها از سوی احمدی نژاد چه به صورت سهوی بیان شده باشند و چه به صورت عمدی و برای فرار از مسوولیت، عمدا فرقی در اهمیت قضیه نمی کند . چرا که در هر صورت، رئیس دولت جمهوری اسلامی به طور غیر مستقیم بر تجاوز در زندان ها صحه گذاشته است .

1 نظرات:

Anonymous گفت...

واقعا دست هر چه دروغگو و حرومزاده است از پشت بسته. وجدان شرف هم چیز خوبیست!

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator