۱۳۸۸/۰۶/۲۹

» سیاست پاک‏کردن صورت مسئله و آبروی از دست رفته!

سیاست پاک‏کردن صورت مسئله و آبروی از دست رفته



ادامه راه سبز (ارس): سوالی که باید پرسید، این است که کتمان حقایق تا کی ادامه خواهد داشت؟ آیا ادامه سیاست‏های فعلی، امور کشور را روزبه‏روز پیچده‏تر، بحرانی‏تر و جبران‏ناپذیرتر نمی‏کند؟

صرف نظر از دیدگاه‏های انسانی و حقوقی، که همگی در مورد حفظ حریم افراد تاکید کامل دارند، دین مبین اسلام نیز اهمیت بسیار بالایی برای آبروی مردم قائل است، به طوری که در روایت و احادیث متواتر بسیاری به این موضوع اشاره شده و سیره پیامبر اکرم و ائمه اطهار نیز به این موضوع توجه ویژه‏ای دارد.

اما در حالی که در تعلیمات دینی اسلام بردن آبرو "جنگ با خداوند" تلقی شده و احترام آبروی مومن از احترام کعبه والاتر تلقی شده است، هنوز عده‏ای با تغییر ماهیت انتقادات وارد شده، آن‏ها را از طرف خطاکاران به سمت خود، کل کشور و حاکمیت هدایت می‏کنند و سپس برای این مظلومیت خود ساخته فریاد می‏کشند و از حرمت اتهام به نظام دم می‏زنند.

در واقع حرمت نظام و حکومت، توسط حاکمان باید حفظ شود و هنگامی که اعتماد عمومی به امانت‏داری، صحت عدالت و انصاف داوری حاکمیت کم شده و یا از بین می‏رود، خطا از مسولین امر است و آن‏ها باید در بازگشت این اعتماد عمومی تلاش کرده و مواردی را که باعث این بحران مشروعیت شده بررسی و برطرف کنند. در این میان، پاک کردن صورت مسئله شاید آسانترین راه است.



پاک کردن صورت مسئله تهمت، تحمیق و دروغ‏گویی، پاک کردن صورت مسئله تهدید و ارعاب، پاک کردن صورت مسئله تقلب در آرا، پاک کردن صورت مسئله سرکوب وحشیانه، پاک کردن صورت مسئله بازداشت‏های غیرقانونی، پاک کردن صورت مسئله برخوردهای شنیع و غیرانسانی در بازداشت‏گاه‏ها و در واقع پاک کردن صورت مسئله وجود اعتراض، رفتارهایی بوده است که از سوی مقامت ارشد جمهوری اسلامی ایران در این چند ماه و اینطورکه بر می‏آید حتی در بسیاری موارد پیش از آن سر زده است.

در خطبه‏هایی که امروز در دانشگاه تهران ایراد شده است آمده: "دشمنان اين ملت امسال بيشتر از هميشه، براي تضعيف روز قدس تلاش كردند اما ملت بزرگ و سرافراز ايران در سراسر كشور و در تهرانِ با عظمت، در حركتي ستايش‏برانگيز از اراده، هوشياري و پايداري، نشان داد كه با تشخيص مواقع حساس، خواسته‌ها و مواضع خود را با رساترين فرياد به گوش جهانيان مي‌رساند."

در بخشی دیگر از این خطبه‏ها اظهار شده است: "گناه تهمت به نظام بسيار سنگين‌تر از گناه تهمت به اشخاص است و نبايد كسي كل نظام را به اموري كه شايسته نيست متهم كند؛ چراكه شأن نظام از اين‌گونه تهمت‌ها بسيار بالاتر است."

سخنانی از این دست، چیزی جز ادامه همان سیاست‏های پاک‏کردن صورت مسئله قدیمی نیست. سوالی که باید پرسید، این است که کتمان حقایق تا کی ادامه خواهد داشت؟ آیا ادامه سیاست‏های فعلی، امور کشور را روزبه‏روز پیچده‏تر، بحرانی‏تر و جبران‏ناپذیرتر نمی‏کند؟

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator