۱۳۸۸/۰۶/۳۰

هشدار حامیان کودتا به سیدحسن خمینی

هشدار حامیان کودتا به سیدحسن خمینی

ادامه راه سبز «ارس»: توهین و تخریب نزدیکان آیت الله خمینی با تخریب سید حسن خمینی، نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی از سوی حامیان افراطی محمود احمدی نژاد، وارد فاز جدیدی شده است. دیدار سید حسن خمینی با دکتر علیرضا بهشتی ، فرزند آیت الله بهشتی که پس از آزادی او از زندان صورت گرفت ، خشم مخالفان اصلاحات و حامیان احمدی نژاد را چنان برانگیخت که آشکارا در مقالات و نوشته های خود ، نوه آیت الله خمینی را هدف قرار داده و او را متهم به داشتن ارتباط با یکي از حلقه هاي تصميم گيري پشت صحنه حوادث سياسي و آشوب هاي خياباني بعد از انتخابات کردند و برخی از حامیان احمدی نژاد نیز اخبار کذب مبنی بر کاندیداتوری سید حسن خمینی در انتخابات دوره بعد ریاست جمهوری را مطرح کردند.


توهین و تخریب نزدیکان آیت الله خمینی با تخریب سید حسن خمینی، نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی از سوی حامیان افراطی محمود احمدی نژاد، وارد فاز جدیدی شده است. دیدار سید حسن خمینی با دکتر علیرضا بهشتی ، فرزند آیت الله بهشتی که پس از آزادی او از زندان صورت گرفت ، خشم مخالفان اصلاحات و حامیان احمدی نژاد را چنان برانگیخت که آشکارا در مقالات و نوشته های خود ، نوه آیت الله خمینی را هدف قرار داده و او را متهم به داشتن ارتباط با یکي از حلقه هاي تصميم گيري پشت صحنه حوادث سياسي و آشوب هاي خياباني بعد از انتخابات کردند و برخی از حامیان احمدی نژاد نیز اخبار کذب مبنی بر کاندیداتوری سید حسن خمینی در انتخابات دوره بعد ریاست جمهوری را مطرح کردند.

هر چند که در دیدار با فرزند آیت الله بهشتی ، همسر مرحوم احمد خمینی نیز سید حسن خمینی را همراهی میکرد، اما حامیان احمدی نژاد نوک پیکان را به سوی حسن خمینی گرفتند که بعد از دیدار با فرزند آیت الله بهشتی، به دیدار محمدرضا جلایی پور، رئیس موج سوم پویش که به تازگی از زندان آزاد شده بود، نیز رفت.

توهین خبرگزاری دولت به سید حسن خمینی

خبرگزاری دولتی ایرنا، در تازه ترین توهین خود به نوه و بیت آیت الله خمینی مقاله ای به شدت توهین آمیز را بر روی خروجی خود مخابره کرد اما به فاصله چند ساعت این مطلب از خروجی این خبرگزاری دولتی برداشته شد. در این مطلب که با عنوان "سخنی درباره سید حسن خمینی" به قلم محمد جعفر بهداد نوشته شده است: مدت زيادي از حوادث سياسي و آشوب هاي خياباني بعد از انتخابات و اخبار آشکار و پنهان راجع به همراهي سيد حسن خميني با يکي از حلقه هاي تصميم گيري پشت صحنه تحرکات مذکور نمي گذرد که اين روزها نشانه هاي ديگري از اين رويکرد غلط در رفتار و تصميمات نوه امام بروز کرده است.

خبرگزاری دولت افزوده است: سيد حسن خميني ، يکي از فرزندان مرحوم سيد احمد خميني است که به علت شرايط سني ، حوادث انقلاب اسلامي ، دفاع مقدس و تحولات سياسي سال هاي پس از آن را عمدتا" از رهگذر مطالعه و شنيده ها درک کرده و ممکن است در فرايند ارائه اخبار يا تحليل به ايشان قصور ياشيطنتي از سوي عناصر جاهل يا نفوذي صورت گرفته باشد.

بر اساس نوشته محمد جعفر بهداد، که خبرنگار پیشین روزنامه کیهان بوده، اينکه سيد حسن خميني با کساني همچون محمد خاتمي و موسوي خوئيني ها نشست و برخاست سياسي داشته باشد يا حتي در جلسات همفکري آنها براي پيشبرد اهداف انتخاباتي و فرا انتخاباتي مشارکت کند ، قابل ملامت نيست ، اما هنگامي که ثابت مي شود اين جماعت برخلاف سوابق سياسي و اعتقادي خود با نقشه براندازانه دشمن همداستان و همراه شده اند ، ديگر نمي توان تداوم همپيماني با اين عناصر را توجيه کرد.

خبرگزاری دولت در ادامه توهین خود به نوه آیت الله خمینی ، نوشته است: گر سيد حسن خميني مي داند که اين افراد بيش و پيش از هرگونه دغدغه به ظاهر اصلاح طلبانه ، در واقع با ولايت فقيه و نظام ولايي دچار مشکل شده اند ، در همنشيني و همگامي با آنها دچار خطاي هولناکي شده است و اگر هنوز اين واقعيت را درک نکرده ، بايد کساني را ملامت کرد که از ماموريت روشنگري نوه امام راحل در کوران يک فتنه پيچيده غفلت کرده اند ، در هر حال آنچه اين نگراني را افزايش مي دهد تداوم پيوستگي وي با عوامل اصلي تحولات تلخ پس از انتخابات است . اگر چه از سيد حسن انتظار مي رفت بلافاصله پس از موضع گيري هاي موهن ميرحسين موسوي در باره آرمان هاي فلسطين يا دروغگو ناميدن " حکومت " در برنامه زنده تلويزيوني واکنش غيرتمندانه نشان دهد ، اما از او لااقل اين توقع وجود داشت که آئين معنوي احيا را در حرم مطهر حضرت امام ، آنهم به خاطر کسي مثل محمد خاتمي لغو نکند.

ایرنا مدعی شده است که اين رفتار هاي سيد حسن خميني نشانه خوبي نيست و بيش از هر کس به اعتبار خودش در نزد ملت ايران لطمه مي زند.

بر اساس این ادعا کساني که تلاش مي کنند تا به نحوي مستقيم يا غير مستقيم پاي فرزند احمد خمینی را به عرصه احياي سکولار يزم ، بازسازي گروهک نهضت آزادي ،‌ تطهير دانشگاه آزاد و مشروعيت بخشيدن به اقدامات ضد انقلابي بازکنند ، نه تنها ارادتي به امام و خانواده اش ندارند ، بلکه در صدد بدنام کردن و به موزه راندن آموزه ها و آرمان هاي بنيانگذار جمهوري اسلامي و انتقام گيري از نظام ولايي هستند.

خبرگزاری دولتی ایرنا در ادامه به سيد حسن خميني هشدار داده که "هر چه اعتبار و حرمت دارد ، از جانب توجهات و هدايتهاي خميني کبير و خامنه اي عزيز است ، وگرنه از حيث شرايط عمومي نظيرسوابق مبارزاتي ، علم ، مديريت و امثال آن ويژگي ممتازي در ايشان سراغ نداريم تا جايگاه فعلي اش را ناشي از آنها بدانيم . فرصت طلبان نيز نه از دانش و توانايي مديريتي ، بلکه صرفا" از نوه امام بودن وي براي فريب افکار عمومي و مشروع جلوه دادن اقدامات خائنانه خود عليه اصول نظام و امنيت مردم بهره جسته اند."

خبرگزاری دولت در مطلبی دیگر با عنوان "باز هم درباره سید حسن خمینی " به نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی هشدار داده که در دام جریان شکست خورده 22 خرداد نیفتد و به سرنوشت سید حسین خمینی (فرزند مرحوم آیت الله سید مصطفی خمینی) بیندیشد .

اهداف تروریسم رسانه ای

توهین خبرگزاری دولت به خانواده بنیانگذار جمهوری اسلامی، چنان بی شرمانه بود که سایت تابناک، که از سوی نزدیکان محسن رضایی اداره می شود در مطلبی با عنوان " اخبار کذب علیه سید حسن با چه هدفی" به دفاع از نوده آیت الله خمینی برخاسته به کار گیری چنین ادبیاتی درباره حسن خمینی را جفا به بیت امام دانسته است.

سایت خبری آینده نیز از این اقدام با عنوان تروریسم رسانه ای و به توپ بستن خودی ها به سبک میرزا آغاسی یاد کرده و نوشته است: نویسنده این مطلب ( محمد جعفر بهداد ) كه با حمله به شخصیت های سرشناس كشور برای خود شهرت و آوازه دست و پا می كند، نشانه های خوبی از انتقام جویی از بیت امام ویاران امام را درترازوی داوری افكار عمومی قرار داده است . این مطلب دلیلی متقن و استوار برای اثبات قدرت گرفتن جریانات ضد امام خمینی(ره) در بعضی ازنهادهای دولتی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود.

بر اساس نوشته این سایت، كاروان زرادخانه این خبرگزاری ، در سایه حمایت های رسمی ، پله به پله و سنگر به سنگر با موفقیت! به پیش تاخته است و اكنون در نزدیكی بیت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) خیمه زده است و این بیت در تیررس مستقیم، پیام- گلوله های این خبر گزاری قرار گرفته است.

سایت آینده سپس پرسیده است: آیا پیام های ارتباطی این رسانه دولتی در تخریب مرجعیت شیعه، بیت امام خمینی(ره) ، روسای قبلی قوای سه گانه و شخصیت های 3 دهه گذشته كشور وهمچنین سایر شخصیت های سیاسی و علمی همسویی با منافع دشمنان ملت و بالاخص رژیم صهیونیستی محسوب نمی شود؟


میخواهند همه حرمت ها را بشکنند

قدرت‌الله عليخانى، عضو فراکسيون خط امام مجلس هم نسبت به اين عملکرد رسانه حامى دولت واکنش نشان داد و با انتقاد شديد نسبت به موج جديد تخريب‌ها عليه بزرگان نظام توسط رسانه‌هاى اصولگرا که دامنه آن نيز به بيت ببنیانگذار جمهوری اسلامی هم کشيده شده است تاکيد کرد که نبايد در مقابل اين گونه رفتارهاى سکوت کرد. عليخانى به سایت فرارو گفت که تخريب‌ها و بداخلاقى‌هاى عليه بيت امام به خصوص عليه شخص سيد حسن خمينى از سوى انسان‌هاى ضعيف، ناتوان و بى‌قد و قواره صورت مى‌گيرد و به شدت محکوم است.

وى با بيان اينکه اين افراد و جريانات مقدسات اين نظام و انقلاب را مورد هجمه و حمله قرار داده‌اند گفت که آنها آنقدر به خود جسارت داده‌اند که پا را فراتر از قبل گذاشته و مقدس‌ترين نهاد در انقلاب يعنى بيت شريف امام و خاندان ايشان را مورد هدف قرار داده‌اند و با وقاحت تمام نسبت‌هاى ناروايى را به افراد بيت شريف امام روا داشته‌اند. اين نماينده مجلس تاکيد کرد که اين اقدامات نشان‌دهنده آن است که افراد و جرياناتى تلاش مى‌کنند که همه حرمت‌هاى نظام و انقلاب را بشکنند.


سابقه توهین به نوه و بیت آیت الله خمینی

اما توهین به بیت آیت الله خمینی و به خصوص سید حسن خمینی به همین جا ختم نمی شود. پس از آنکه نوه آیت الله خمینی از شرکت در مراسم تنفیذ رئیس جمهور برآمده از تقلب گسترده انتخاباتی ، امتناع کرد، فاطمه رجبی، همسر غلامحسین الهام سخنگوی دولت احمدی نژاد در مطلبی توهین آمیز نوشت: اساسا حضور این فرد در چنین مراسمی مورد سؤال است، نه عدم حضور او. و این مساله مهم صرف‌نظر از حضور وی در جناحی خاص و موضع‌گیری‌هایش به نفع یك جناح است زیرا ملت برای او نه جایگاه سیاسی و نه جایگاه علمی و نه هیچ جایگاه دیگری قائل نیست.

پیش از آن و در جریان انتخابات مجلس هشتم نیز، انتقادات حسن خمینی از ردصلاحیت های گسترده صورت گرفته و ورود نظامیان به عرصه سیاست ، موجی از تخریب ها و هتاکی های حامیان احمدی نژاد را نسبت به او در پی داشت.

روزنامه کیهان همان موقع نوشت: به همان اندازه كه به قول حاج سيدحسن آقا، «تفسير انحصاري از انديشه امام خطرناك است»، برداشت آزاد! و غيرمستند از نظرات امام راحل (ره) نيز خطرناك خواهد بود. مخصوصاً آن كه اين روزها، بعضي‌ها ـ نه از مردم عادي، بلكه متاسفانه برخي از كساني كه در زمره خواص تلقي مي شوند ـ برداشت‌هاي شخصي و سليقه‌اي و گاه جناحي و گروهي خود را بي‌آن‌كه سندي براي آن ارايه كنند، به حضرت امام (ره) نسبت مي‌دهند!

سایت نوسازی، متعلق به نزدیکان احمدی نژاد نیز در مطلبی با عنوان با «بی ام و، بنز، پژو، پیکان، سیدحسن خمینی» اقدام به توهین و هتاکی به نوه آیت الله خمینی کرده بود که با اعتراض شدید چهره های شاخص دو جناح اصلاح طلب و اصولگررا مواجه شد چنانچه مهدی کروبی، دبیر کل احزب اعتماد ملی رسما اعلام کرد گر این بی حرمتی بار دیگر تکرار شود، فرزندان انقلاب و یاران امام(ره) جوابی به اهانت کنندگان خواهند داد که هم خود آنها پشیمان شوند و هم کسانی که پشت پرده اینان را می گردانند.

توهین و تخريب‌ها عليه سید حسن خمینی کار را به جايى رساند که آيت‌الله توسلى در جلسه مجمع تشخيص مصلحت نظام در مورد هتک حرمت و توهين به بيت آیت الله خمینی و حاج سيدحسن خمينى گفت که سيد حسن آقا، مسئول مؤسسه تنظيم و نشر آثار امام است و اگر ايشان نتواند ديدگاه‌هاى امام را بيان کند، چه کسى مى‌تواند اين کار را انجام دهد؟ بر اساس گزارش روزنامه حیات نو، توهين و تخريب يادگار امام به حدى آيت الله توسلى را متاثر کرده بود که وى در اين جلسه دچار حمله قلبى شده و به لقاءالله پيوست.

همزمان دفتر سیدحسن خمینی نیز ضمن تکذیب ادعاهای مطرح شده علیه وی، خواستار پیگیری قضایی موضوع با هدف جلوگیری از سنت دروغ پراکنی و هتک حرمت بزرگان نظام شد. اما هرگز پی گیری قضایی در این زمینه صورت نگرفت.

.

فرشته ایرانی

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator