۱۳۸۸/۰۷/۰۴

یک زن متاهل در میان قربانیان تجاوز

یک زن متاهل در میان قربانیان تجاوز

«ارس» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حزب اعتماد ملی، در گزارش ویژه‌ای، درباره‌ی سرنوشت پرونده‌ تجاوز در بازداشتگاه‌های غیرقانونی یادآور شده که به جای مجرمان، شاکیان محاکمه می‌شوند. به گزارش تغییر، در میان شاهدان کروبی، نه تنها دختران و پسران جوان، که زن جوان متاهلی نیز وجود دارد که توسط ماموران مورد آزار و اذیت جنسی و تجاوز قرار گرفته است. طبق این گزارش، هنوز بسیاری اسناد متقن دیگر نزد مهدی کروبی است که در صورت لزوم منتشر خواهد شد.

ناپدید شدن شاکیان

در گزارش تکان‌دهنده‌ «تغییر» همچنین آمده که یکی دیگر از قربانیان تجاوز در کهریزک، در سرکشی نمایندگان مجلس به زندان اوین، لب به اعترض گشوده و در حضور چند نماینده‌ی مجلس و تعداد دیگری از زندانیان گفته که چگونه مورد تجاوز جنسی قرار گرفته و «هنوز هنگام رفع حاجت، از مقعد وی خون جاری می‌شود.» این شاهد پس از چند روز توسط شخص قاضی مرتضوی از بند خارج شده و هنوز اطلاعی از سرنوشت وی در دست نیست.

طبق همین گزارش، یکی از نمایندگان شناخته‌شده‌ اصولگرا نیز در یکی از جلساتی که نمایندگان نزد مهدی کروبی داشته‌اند، وجود تجاوز در زندان‌ها را تایید و اشاره کرده که یکی از قربانیان تجاوز به وی مراجعه کرده، ولی پس از این مراجعه ناپدید شده است.

مورد ابراهیم شریفی

«تغییر» همچنین به ابراهیم شریفی، یکی از «شاهدان شجاعی» اشاره کرده که وجود تجاوز سیستماتیک در بازداشتگاه‌های غیرقانونی در حوادث پس از انتخابات را تایید کرده‌اند. ابراهیم شریفی پس از آزادی، چند بار قصد خودکشی داشته است. وی همراه با مدارک محکمه‌پسند نزد مهدی کروبی رفته و آنچه بر او رخ داده را بازگو کرده است. وی حاضر شده برای افشای جنایاتی که در حق وی و جمع گسترده‌ی دیگری روی داده، نزد مسئولان قضایی شهادت دهد.

به گزارش «تغییر»، در حالی که آقایان کروبی و شریفی از مسئولان قضایی انتظار رسیدگی به این جنایات را داشته‌اند و با حسن نیت و اعتماد به دستگاه قضایی، شکایت خود را نزد نمایندگان دادستانی و نمایندگان رییس دستگاه قضایی مطرح کرده‌اند، به جای رسیدگی به این شکایات، ماموران به اذیت و آزار ابراهیم شریفی و خانواده‌ی وی روی آورده‌اند.

گزارش یاد شده افزوده که ابراهیم شریفی، پس از تحمل فشارهای شدید که گفته می‌شود از سوی نیروهای منتسب به دادستان سابق تهران انجام می‌شده، موفق به خروج از کشور شده است.

به گزارش «تغییر»، این‌ها همه در حالی است که مرتکبان شکنجه و تجاوز آزادانه ایام می‌گذرانند و قربانیان و افشاکنندگان این جنایات، محاکمه و اذیت و آزار می‌شوند. «تغییر» این سخن میرحسین موسوی را صحیح خوانده است که: «سنگ‌ها را بسته‌اند و سگ‌ها را رها کرده‌اند».

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator