۱۳۸۸/۰۷/۰۱

پایگاه خبری نوروز: آمدیم، با همان عهد و پیمان پیشین

پایگاه خبری نوروز: آمدیم، با همان عهد و پیمان پیشین



ادامه راه سبز «ارس»: پایگاه اطلاع رسانی نوروز در تاریخ دوم خرداد سال 1386 با تکیه بر آرمان‌های اصلاح‏طلبی پا به عرصه فعالیت گذاشت، البته این نام همانطور که در ابتدا نیز گفته شد برگرفته از نام روزنامه توقیف شده نوروز بود که نمادی از انقلاب در اطلاع‌رسانی در سال‌های پس از دوم خرداد بود.

در تمام مدت فعالیت، سایت نوروز محور و هدف اصلی خود را اطلاع رسانی شفاف و بدون سانسور در جهت تعمیق اصلاحات و دموکراسی و جامعه مدنی قرار داده بود و در این رهگذر در مقاطع مختلف زمانی و انتخابات‌های مختلف به عنوان یک رسانه اصلاح‌طلب به ایفای نقش‌های مخصوص به خود می‌پرداخت.

در جریان انتخابات اخیر ریاست جمهوری، نوروز بر حسب وظیفه رسانه‌ای و تشکیلاتی به دفاع از آرمان‌های جنبش اصلاح‌طلبی و حمایت از نامزد سبز جنبش، میرحسین موسوی، پرداخت و در شرایط نابرابر تبلیغاتی و رسانه‌ای سعی کرد حداقل تاثیر ممکن را در فضای اطلاع‌رسانی کشور ایفا نماید.

پس از انتخابات و کودتای صورت گرفته و هجمه همه‌جانبه امنیتی و دستگیری‌های گسترده فعالان سیاسی نوروز توانست به فاصله چند روزی پس از انتخابات دوباره به عرصه اطلاع رسانی بازگردد و سعی نماید با نمایان کردن چهره واقعی کودتاگران و دفاع از جنبش سبز مردم ایران و بازداشت شدگان، عرصه اطلاع رسانی را خالی نگذارد.

در این وانفسا، نوروز به علت همین فعالیت‌ها سه بار به محاق فیلترینگ رفت و مسئولین و دست اندرکاران آن به انواع و اقسام طرق تهدید شدند. اما دست اندرکاران سایت با تکیه بر عهدی که با مردم بسته بودند تا به امروز به کار خود ادامه دادند.

امروز خدا را شاکریم که در سایه حمایت ‌های بی دریغ ملت و استعانت از خداوند متعال توانسته‌ایم در مدت 100 روز بار اطلاع رسانی را تا حدی که در توان اندک و بضاعتمان بود به انجام برسانیم و با رو کردن دست کودتاچیان در شکنجه و کشتار و دفن مخفیانه کشته شدگان و آمار شهدای حوادث اخیر سعی کنیم چهره واقعی و مستبدانه آنان را آشکار کنیم.

کودتاچیان نیز در این بین بیکار ننشستند و با حملات پی یا پی و فیلترینگ سعی در بستن این روزنه اطلاع رسانی داشتند که متاسفانه از یکشنبه هفته گذشته نوروز از مدار دسترسی خارج گردید و همان‌طور که قبلا نیز وعده کرده بودیم با تلاش و پیگیری‌های انجام شده توسط دوستان دور و نزدیک توانستیم بار دیگر با تکیه بر همان عهد و پیمان پیشین به عرصه اطلاع‌رسانی بازگردیم. این بار هم چون بارهای قبلی تا جایی که بضاعت داشته باشیم و وسعمان برسد در اطلاع‌رسانی اخبار مربوط به جنبش مردم سبز ایران تمام تلاش خود را خواهیم کرد.

و من الله التوفیق
حنیف مزروعی
31 شهریورماه 1388

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator