۱۳۸۸/۰۶/۲۹

» وقتی از آن ها نترسی از تو می ترسند

وقتی از آن ها نترسی از تو می ترسند



۱- «وقتی از آن ها نترسی، آن ها از تو می ترسند!». این جمله را چند ماه پیش از زبان دالایی لاما شنیدم و عجیب این عبارت ساده حکایت تظاهرات روز قدس بوده است. «مقام معظم رهبری» و همه اعوان و انصارش همه کار کردند تا مگر مردم بترسند و به خیابان ها نروند. رهبر جمهوری اسلامی در آخرین خطبه نماز جمعه به صراحت مخالفان را به داغ کردن تهدید کرد. حسین شریعتمداری در سرمقاله یکشنبه هفته گذشته کیهان از «مقابله به هر قیمتی» با مردم خبر داد و آن ها را مزدور و مجنون خطاب کرد. سپاه پاسداران هم با صدور اطلاعیه ای تهدید به «برخورد قاطع» با هر کسی کرد که از «نمادهاي فريبنده رنگين» و «شعارهای انحرافی» در تظاهرات روز قدس استفاده کند. حسین شریعتمداری عجالتا باید برخود بلرزد. تعداد مزدوران و مجانین ایران از شمار عقلایی مثل او بیشتر شده است و آنها از او نمی ترسند.

۲- نشانه هایی قابل تامل وجود دارد که رژیم جمهوری اسلامی در کوتاه مدت قصد دستگیری سران اصلاح طلب را ندارد. صبح همین روز جمعه ای که گذشت علی سعیدی، نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران به صراحت اعلام کرد که برخورد با سران اصلاح طلب نياز به بسترسازي و زمينهسازي دارد. سعیدی همچنین اذعان کرد که «در برخي موارد شايد برخوردي تند اثر معكوس داشته باشد». صریح تر و واضح تر از سخنان سعیدی اما سخنان جانشین او یعنی مجتبی ذوالنور است که چهارشنبه هفته گذشته در جمع خودی دیگری گفته بود: «این بحث برخورد (با سران اطلاح طلب) نتیجه عکس دارد. زد و خورد و برخورد فیزیکی و قضایی همیشه و به طور حتم بهترین گزینه نیست و نتیجه مثبت ندارد«. ذوالنور از دهانش پریده بود و اعتراف کرده بود که «نظام اگر بخواهد این افراد را محاکمه کند، آنها به قهرمان تبدیل می شوند». علی سعیدی و مجتبی ذوالنور از نزدیک ترین افراد به «مقام معظم رهبری» هستند. سپاه پاسداران با هدایت آن ها سعید حجاریان را بازداشت کرد و پروژه اعتراف گیری در بند «۲ الف» را به راه انداخت. «مقام عظمای ولایت» در بد مخمصه ای گیر کرده است: بخواهد با موسوی و کروبی و خاتمی برخورد کند، قهرمان ساخته است، نخواهد چنین کند هم روز به روز اقتدارش بیشتر به چالش کشیده می شود.

۳- مجتبی ذوالنور در همین سخنرانی اخیرش چندین بار تاکید می کند که نظام برای برخورد با چهره های اصلاحات ترسی ندارد. این ها عین عبارات اوست: «نظام از این جور افراد وحشت ندارد»، «این طوری نیست که نظام توان برخورد نداشته باشد»، «گر نظام با این افراد برخورد نمی کند دلیل بر عاجز بودن و عدم توانایی نیست». واضح است که ذوالنور از افعال معکوس استفاده می کند. رژیم جمهوری اسلامی از برخورد با چهره های اصلاحات هراس دارد و این هراس در روز قدس بیشتر هم شد. افراد سازمان دهی شده لباس شخصی به هر سه نفر خاتمی، موسوی و کروبی در تظاهرات روز قدس حمله کردند. شیوه اجرا خنده دار است. اول نیروهای لباس شخصی حمله می کنند، فحش می دهند و عربده و چاقوکشی می کنند و سنگ می پرانند. بعد نیروهای انتظامی با لباس فرم در نقش فرشته نجات حاضر می شوند. با این کار از یک طرف پیام می دهند که بر جان خود بیمناک باشید از طرف دیگر هم منت می گذارند که ما جانتان را حفظ کردیم. این بازی را یک بار با خاتمی پیش از انتخابات خردادماه امسال کرده بودند. گفته شد که در هواپیمای حاملش بمب جاسازی شده و بعد هم به اصطلاح این بمب کشف شد. یک بار دیگر هم در تیرماه گذشته همین بازی را با موسوی و کروبی کردند. در آن زمان شبکه «پرس تی وی» با افتخار اعلام کرد که تیم ترور موسوی و کروبی شناسایی و دستگیر شده اند.

۴- «ولی فقیه» خیلی دوست دارد که کروبی، موسوی و خاتمی از ایران خارج شوند. جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه در سخنرانی اخیر خود با تشبیه چهره های اطلاح طلب به بنی صدر، برای اولین بار اعلام می کند که «در قضیه بنی صدر، نظام به وی اجازه داد تا از کشور خارج شود، چون اگر وی را محاکمه می کرد تبدیل به قهرمان سیاسی می شد و پس از مرگش سال های بعد برای برگزاری مراسم های مرگ، عزل، رئیس جمهوری و ... مشکلاتی به وجود می آمد». مشکل این جاست که هیچ یک از چهره های اصلاح طلب قصد خروج از کشور را ندارند. ظاهرا این مثل قدیمی ایرانی وضعیت کنونی را تشریح می کند که دو پادشاه در اقلیمی نگنجند. در چنین وضعیتی باید منتظر ومواظب آرایش جدید قوای «مقام معظم رهبری» بود. چیزی که نماینده او در سپاه تحت عنوان «بسترسازي و زمينهسازي» نام برده است.
.
.

کاوه میرکاظم

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator