۱۳۸۸/۰۷/۰۴

احمدی‌نژاد: اگر در ایران آزادی نبود خاتمی باید در زندان می‌بود

احمدی‌نژاد: اگر در ایران آزادی نبود خاتمی باید در زندان می‌بود

محمود احمدی نژاد، رییس دولت کودتا در گفتگو با رادیوی سراسری آمریکا، در پاسخ به سوالی در خصوص اظهارات سیدمحمد خاتمی مبنی بر زندانی شدن افراد به دلیل اظهار نظر و تحت فشار بودن بازداشتی های اخیر برای اعتراف، گفت: در ایران آزادی وجود دارد و همه می توانند اظهار نظر کنند. این نظر آقای خاتمی است و اگر این گونه بود، خود آقای خاتمی هم باید در زندان می بود.
احمدی نژاد در جریان سفر خود به نیویورک در گفتگو با «ان پی آر» تصریح کرد: من شخصا از اینکه کسی در زندان باشد، ناراحت و متأسف هستم ولی در جمهوری اسلامی ایران کسی بی دلیل به زندان نمی رود و هیچ کس به دلیل مخالفت با من، به زندان نرفته است.

محمود احمدی نژاد در ماه های اخیر و حتی پیش از برگزاری انتخابات از سوی منتقدین خود برای دروغگویی های مداوم وبدیهی اش مورد اعتراض قرار داشته است.

او در پاسخ به پرسش مجری شبکه رادیویی «ان.پی.آر» مبنی بر اینکه با وجود آزادی بیان در ایران، آیا تضمینی وجود دارد که زندانیان حوادث اخیر آزاد و روزنامه های منتقد از حالت توقیف خارج شوند؟ گفت: ده ها روزنامه در ایران علیه من مطالبی عنوان کرده اند اما من از هیچ کدام از آنها شکایتی نکردم.دستگاه قضایی نیز در ایران مستقل بوده و طبق قوانین کشور عمل می کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا درست است که برخی معترضین به نتیجه انتخابات در ایران شکنجه و مورد تجاوز قرار گرفته اند و اظهارات آقای کروبی در این زمینه صحت دارد، اظهار داشت: چنین مطالبی صحت ندارد. اگر نیروهای امنیتی در این خصوص تخلفی انجام داده باشند ، دستگاه قضایی با آن طبق قوانین ایران قاطعانه برخورد خواهد کرد. کمیته رسیدگی به این موضوع در ملاقاتی با آقای کروبی در این خصوص از وی اسناد و اطلاعاتی خواستند که ایشان گفت به دلیل اینکه عصبانی بوده ، آن مطالب را عنوان کرده و اسناد و مدارکی در دست ندارد.

احمدی نژاد در پاسخ به این سوال که در روز قدس کسانی بودند که شعار می دادند فلسطین را رها کنید و به فریاد ایران برسید، آیا مطرح کردن موضوع هولوکاست در روز قدس ابزاری برای کمرنگ کردن مسائل اخیر در ایران می باشد، اظهار داشت: این مطالب مبنایی ندارد.

وی تصریح کرد: ده ها هزار نفر در تهران تظاهرات کردند و چند هزار نفر هم حرف دیگری می زدند. این هیچ منافاتی با هم ندارد ، چرا که در ایران دموکراسی حاکم است و اکثریت حاکم حرفشان همین است که دولت می گوید.

اظهارات احمدی نژاد در حالی بیان می شود که مخالفان دولت در راهپیمایی میلیونی خود در روز قدس با سر دادن شعارهایی همچون، " نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران"، " فلسطین را رها کن، فکری به حال ما کن" و " دولت کودتا استعفا، استعفا" مخالفت خود با دولت احمدی نژاد وسیاست های او را اعلام کردند.

رییس دولت کودتا در پایان افزود: موضوع هولوکاست به هیچ وجه یک موضوع انحرافی نیست و نمی شود برداشت این چنینی از صحبت های من کرد. من بیشترین انتقاد ها را به سیستم اداره کشور داشته ام و این مطالب موضوع انحرافی نیست زیرا حرف من حرف مردم است.

احمدی نژاد در جریان سفرش به نیویورک نیز هر روز با تظاهرات دهها هزار نفری طرفداران جنبش سبز مواجه بوده است. سبزهای خارج از ایران همگام و همراه با هموطنان خود در داخل ایران اعتراض خود را نسبت به کودتای انتخاباتی اعلام کردند.

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator