۱۳۸۸/۰۶/۳۰

موج‌آفرینی‌های سبز مخصوص روز عید فطر

جهان بر ابروی عید از هلال وسمه کشید

موج‌آفرینی‌های سبز مخصوص روز عید فطر

امروز به فتوای اکثریت قریب به اتفاق علماء عظام قم و نجف، عید سعید فطر شیعیان است. دیروز آخرین سفره افطار بسیاری از خانواده‌های شهدا و اسرای جنبش سبز برای سی‌امین روز بدون عزیزانشان پهن شد و دست‌های دعای میلیون‌ها ایرانی برای آزادسازی اسرا، شادی روح شهدا و ریشه‌کن شدن ظلم به سوی آسمان دراز شد. اقتدارگرایان با بسیج رسانه‌‌های ضدملی خود، عید فطر را یک روز جلوتر و بدون در نظر گرفتن فتوای بسیاری از علمای عظام شیعه ساکن قم و نجف در حالی در بوق و کرنا کردند که در خانه بسیاری از ایرانیان، هنوز سفره‌های افطار و سحر پهن بود. این عملکرد تنها یک معنا می‌توانست داشته باشد آن هم اینکه نه تنها رای ملت و جان و آبروی مردم برای صاحبان قدرت اهمیتی ندارد بلکه حتی نظر ده‌ها تن از برجسته‌ترین علمای دین و فقها نیز نزد این افراد از اهمیت ساقط است.

آنچه در این بین بیش از هر چیز حائز اهمیت است، گرامی داشتن امروز ، دوشنبه، به عنوان عید فطر حقیقی ماست که پس از سی روز دعا و نیایش به درگاه خداوند متعال و تناول از خوان کرم او، سر به سجده می‌بریم و لطف و کرم و بخشایندگی او را سپاس می‌گوییم.

همان‌طور که همه خوانندگان عزیز موج سبز آزادی مطلعند، نماز روز عید فطر که قرار بود در بیت معظم آیت‌الله منتظری اقامه شود به دلیل تشدید تهدیدها و فشارها بر ایشان، لغو گردید. فردا نماز عید فطر را مومنان سبزاندیش دسته دسته همراه با خویشاوندان، بستگان و آشنایان خود در منازل خود برپا خواهند داشت و پس از برگزاری نماز عید فطر از آنجایی که صداو سیمای دولت کودتا مدت‌هاست از ارزش خبررسانی و حتی برگزاری مراسم سوگ و سرور هم در نظر بسیاری از هم‌وطنانمان ساقط شده است و نیز از آنجایی که هر کدام از ما بدل به رسانه این جنبش سبز شده‌ایم، فردا با اطلاع‌رسانی به یکدیگر در امور خیر زیر همگام با هم پیشقدم خواهیم شد و شادمانی‌مان را در روز عید فطر با بازماندگان شهدای جبنش سبز و خانواده های اسرای دربند قسمت خواهیم کرد. برنامه‌های موج‌آفرینی مخصوص روز عید فطر سبز به شرح زیر است.

موج آفرینی اول: به همراه دوستان و آشنایان خود به دیدار خانواده‌های شهدای جنبش سبز و نیز اسیران دربند خواهیم رفت. ما سبزها مدت‌هاست تصمیم گرفته‌ایم در سوگ و شادی یکدیگر شریک شویم. فردا هم روز شادی ماست و نباید خانواده‌های داغدیده و نیز عزیزانی که اسیر دربند دارند، جای خالی آنها را در کنار خود احساس کنند. برای همین، به دیدار آنان خواهیم رفت و نخواهیم گذاشت تلخی جای خالی عزیزانشان را در روز عید فطر بیشتر احساس کنند. برای این کار لازم نیست بسیج عمومی و سازماندهی خاصی صورت گیرد. حتما هر یک از شما در همسایگی خود و یا دوستان و بستگانتان کسی را می‌شناسید که به نحوی در حوادث بعد از کودتای ۲۲ خرداد آسیب دیده باشد. کافی است زنگ خانه آن‌ها را بزنید و عید را تبریک بگویید. همین که احساس کنند از یاد نرفته اند و در خاطر مردم زنده هستند از هر تبریک و شادباشی برایشان ارزشمندتر است.

مو‌ج‌آفرینی دوم: تجربه شهرپیمایی سبزها در شب نیمه شعبان، آنطور که گزارش‌هایش به ما رسیده و دیده و شنیده‌ایم، تجربه بسیاری موفقی بوده است. اکنون نیاز به فرصتی داریم که فصلی تازه را در حضور اجتماعی سبزها تدارک ببینیم و بعدازظهر عید فطر یک شهرپیمایی شاد دیگر را رقم بزنیم. نیازی به سر دادن شعار هم نیست. همین که پارچه‌های سبز شما در باد به رقص درآیند، به دست کودکانتان بادبادک‌های سبز بدهید و انگشتتان را به علامت پیروزی به یکدیگر نشان دهید و شادی خود را به یکدیگر ابراز کنید شهر خودبخود از آن ما خواهد شد. (در عصر عید فطر، علاوه بر لباس سبز، می‌توانید با روبان‌های سبز، رنگ‌های موقتی سبز (مخصوص ماشین) و پوسترهای سبز منقوش به عکس میرحسین موسوی (سیدمحمد خاتمی و مهدی کروبی) ماشین‌های خود را تزیین کنید. همچنین می‌توانید از پرچم‌‌ها و سربندهای سبزرنگ با شعارهای مذهبی هم در این ایام استفاده کنید.

موج‌آفرینی سوم: نزدیک به صد روز از حبس عزیزترین و صدیق‌ترین یاران این جنبش می‌گذرد. آن عزیزان یک ماه کامل را در سلول‌هایشان روزه گرفتند و بر سر سفره افطار و سحر خود و در حسرت بودن در کنار عزیزانشان نشستند. حال وقت آن است که در روز عید فطر برای پاسداشت این استقامت سی روزه در غروب روز عید فطر و همزمان با نماز مغرب و عشا با شاخه‌گلی به عید دیدنی اسرای جنبش برویم. بی شک ماموران اجازه ورود و دیدار با آنان را فراهم نخواهند کرد اما همین که ندای الله اکبر ما از دیوارهای بلند اوین بگذرد و به گوش آن عزیزان برسد، می‌فهمند که این بیرون همه به یادشان هستند و روز عید جای خالی‌شان بیش از هر وقت دیگری احساس می‌شود. هدف ما فقط حضوری آرام است برای یادآوری این نکته به خانواده‌های این عزیزان که تنها نیستند و تا روز آزادی مردم در کنارشان حضور خواهند داشت.

در شرایطی که درهای رسانه ضد ملی برملت بسته شده است باید از هر گونه ابزاری برای اطلاع‌رسانی درباره موج‌آفرینی‌های روز عید فطر استفاده کنیم. قبلا هم گفته بودیم که در اینگونه مواقع بهتر است تحریم پیامک را بشکنیم و اطلاع رسانی کنیم و نوشته بودیم که درخواست‌های متعددی به «موج سبز آزادی» رسیده است، مبنی بر اینکه از سبزها بخواهیم به تحریم پیامک پایان دهند و این فرصت مهم برای همگانی کردن فعالیت‌های اعتراضی به دولت را از دست ندهند. از این رو از همه سبزها دعوت می‌کنیم برای اطلاع‌رسانی درباره موج‌آفرینی‌های روز عید فطر تحریم پیامک را بشکنند و برای شهرپیمایی سبز عصر عید فطر، بازید از خانواده شهدا و اسرای جنبش، و حضور در برابر اوین برای عیددیدنی از اسرای جنبش که همگی امروز انجام خواهد شد، از پیامک استفاده کنند.

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator