۱۳۸۸/۰۷/۰۶

فرمانده پلیس تهران بزرگ: پوشیدن لباس سبز در ورزشگاه جرم نیست

فرمانده پلیس تهران بزرگ: پوشیدن لباس سبز در ورزشگاه جرم نیست
مقاومت مدنی شادمانانه در دربی سبز پایتخت

ادامه راه سبز «ارس»: ظاهرا بی‌آن‌که برنامه‌ریزی پیچیده‌ای در کار باشد شصت و هفتمین شهرآورد پایتخت در حال «سبز» شدن است. این مسابقه فرصتی است برای همه ما ایرانیان است تا با شادمانی و سرخوشی اعتراض خود را به دولت کودتا و اقدامات ویرانگرش نشان دهیم. اعتراض ما نه با زبان خون و خشونت که با زبان موج مکزیکی و شعار موزون و رنگ سبز خواهد بود.


کودتاچیان نیز گویا پی به این حقیقت برده‌اند که دیگر صدای ملت پنهان‌کردنی نیست. روز قدس و روز شروع سال تحصیلی دانشگاه‌ها درس‌های فراوانی برای آن‌ها داشته است. نخستین نشانه پذیرش این شکست را در مصاحبه‌ امروز فرمانده انتظامی تهران بزرگ با خبرگزاری مهر می‌توان مشاهده کرد.

سردار عزیزالله رجب‌زاده در این گفت‌وگو اذعان داشته است که پلیس حق برخورد با کسانی را که صرفا لباس سبز پوشده‌اند ندارد و قانونا نمی‌تواند از ورود افراد با لباس سبز به ورزشگاه جلوگیری کند. آن طور که مهر گزارش کرده، سردار رجب‌زاده در این خصوص گفته است: «چنین چیزی صحت ندارد که از ورود شخصی تنها به علت پوشیدن لباس سبز به داخل ورزشگاه جلوگیری شود چرا که پوشیدن لباس سبز جرم نیست.»

با این حال هنوز هستند جناحی از کودتاچیان که پیام روز قدس سبز را نگرفته‌اند و همان راهی را می‌روند که سپاه پاسداران یک روز قبل از روز قدس با صدور بیانیه‌ای تهدیدآمیز رفت. سپاه البته از آن بیانیه ثمری ندید جز آن که با تهدید توخالی مردم آبروی خویش را برد؛ اما گویا همچنان کسانی هستند که فکر می‌کنند با تهدید می‌توان ملتی را اداره کرد.

از این جنس رفتارها را می‌توان در خبر مضحکی که امروز خبرگزاری رسمی دولت کودتا، ایرنا، مخابره کرده مشاهده کرد. بر اساس این خبر یک مقام قضایی به ایرنا خبر داده است که: «در بازي روز جمعه دو قاضي در محل ورزشگاه آزادي تهران مستقر مي‌شوند تا به جرايمي که در وزرشگاه رخ مي‌دهد، بي‌درنگ رسيدگي کنند.» بله! به گیرنده‌های خود دست نزنید! ایراد از فرستنده است: دو قاضی برای محاکمه سرپایی ده‌ها هزار تماشاچی ورزشگاه آزادی! نوع تهدید خود گویای پوچ بودن آن است.

نکته‌ی قابل توجه دیگر در خبر ایرنا آن که این مقام قضایی ‌«خواسته است نامش بيان نشود»، گویی که خودش هم می‌داند که فردای روز جمعه این قبیل تهدیدها چه بدنامی‌ای برای تهدیدگر به بار می‌آورد.


0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator