۱۳۸۸/۰۶/۳۱

جزئیات بمب خبری امسال احمدی‌نژاد در نیویورك

جزئیات بمب خبری امسال احمدی‌نژاد در نیویورك


ادامه راه سبز «ارس»: در حالی‌كه رسانه‌های دولتی از خبرسازی و غافلگیر شدن افكار عمومی در سفر امسال محمود احمدی‌نژاد به سازمان ملل خبر می‌دهند، برخی منابع خبری محور این غافلگیری را استفاده از سرخ‌پوستان آمریكا عنوان كرده‌اند.


به گزارش خبرنگار «آینده»، حمایت از سرخپوستان آمریكایی كه آقای احمدی‌نژاد احتمالا مطرح می‌كند، برگرفته از توصیه‌های چاوز و طرز تلقی كشورهای آمریكای لاتین در دو قرن اخیر است. این شهروندان همواره خود را صاحبان اصلی آمریكا، خصوصاً آمریكای شمالی می‌دانند و برای كمك به استقلال خود، خواهان همگرایی و تقویت اصول اعتقادی و مبانی جهان‌شمولی خود هستند.

چندین گزارش از روزنامه‌های كشورهای آمریكای لاتین كه خود را ساكنان و بومیان اصلی قاره آمریكا و به‌ویژه كشور آمریكا دانسته و عملاً سرزمین‌های آمریكای شمالی را غصب شده از سوی سفیدپوستان مهاجر كشورهای اروپایی می‌دانند، به سخنان احمدی‌نژاد در روز قدس واكنش نشان داده و از او حمایت می‌كنند.

وی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه روز قدس با اشاره به موضع صهیونیست‌ها و حامیانشان درباره لزوم تشكیل كشور مستقل برای آنها گفته بود: اگر بخواهیم چنین منطقی را بپذیریم كه اینها در فلسطین یا هر سرزمین دیگری كشور مستقلی داشته باشند، پس آمریكا هم باید تحویل سرخ‌پوستان شود.

هوگو چاوز هم‌اكنون در ماه حدوداً ده هزار بشكه نفت مجانی برای شهروندان آمریكایی ارسال می‌دارد و عمده این نفت از سوی مقامات آمریكا تحویل افرادی با تبار آمریكای‌ لاتین‌ كه جزء طبقه فقیر آمریكا محسوب می‌گردند، می‌شود.

به نظر می‌رسد این بار آمریكایی‌ها با هشدار پیش از موعد آقای احمدی‌نژاد در مورد سرخپوستان آمریكایی، اقداماتی را در جهت جلوگیری از تجمع آن‌ها در بعضی از مراكز دولتی شهر نیویورك آمریكا مقر سازمان ملل متحد به عمل آورند.

اما با حمایت‌های ونزوئلا و برخی دیگر از كشورهای آمریكای لاتین كه نژاد خود را با سرخپوستان آمریكایی یكی می‌دانند از آقای احمدی‌نژاد، احساس می‌شود تعداد زیادی از سرخپوستان آمریكایی از آقای احمدی‌نژاد و دیدگاه‌های او در مورد متعلق بودن آمریكا به سرخپوستان آمریكایی حمایت نمایند.

آن‌چه تا اندازه‌ای اتحاد سرخپوستان آمریكایی با احمدی‌نژاد را كم‌رنگ می‌كند، مبانی مذهبی سرخپوستان آمریكایی است. از جمله‌ این‌كه دولت مردان آمریكا سیاست خرید زمین‌های سرخپوستان را با دادن اجازه برپایی قمارخانه و كازینوها به آنان اعطا كرده‌اند و اكثر زمین‌های قمارخانه‌ها در ایالت‌های مختلف آمریكا متعلق به سرخپوستان این كشور است. اما به نظر می‌رسد این موضوع هم نتواند حمایت همه جانبه سرخپوستان كشورهای آمریكای لاتین را از رئیس‌جمهور ایران كم كند.

باید دید آیا مشابه وضعیت دانشگاه كلمبیای آمریكا، این‌بار هم سخنان احمدی‌نژاد به خاطر طرح موضوع سرخپوستان آمریكا به تیتر اول رسانه‌های جهان تبدیل خواهد شد؟

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator