۱۳۸۸/۰۷/۰۲

برگزار کننده انتخابات ۲۲ خرداد متقلب حرفه ای است

اثبات دزدی علمی بعد از افشای مدرک ساختگی؛
برگزار کننده انتخابات ۲۲ خرداد متقلب حرفه ای است

ادامه راه سبز «ارس»: در حالی که ابهام ها درباره مدرک تحصیلی کامران دانشجو، وزیرعلوم کابینه احمدی نژاد، همچنان به قوت خود باقی است و توضیح ارائه شده در این زمینه ، افکار عمومی را قانع نکرده است، انتشار اخباری مربوط به کپی برداری کامران دانشجو از مقالات علمی محققان کره ای، رسوایی دیگری را برای دولت احمدی نژاد و دست اندرکاران تقلب گسترده انتخاباتی رقم زد.


در حالی که ابهام ها درباره مدرک تحصیلی کامران دانشجو، وزیرعلوم کابینه احمدی نژاد، همچنان به قوت خود باقی است و توضیح ارائه شده در این زمینه ، افکار عمومی را قانع نکرده است، انتشار اخباری مربوط به کپی برداری کامران دانشجو از مقالات علمی محققان کره ای، رسوایی دیگری را برای دولت احمدی نژاد و دست اندرکاران تقلب گسترده انتخاباتی رقم زد.

کامران دانشجو، رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور در انتخابات 22 خرداد بود، انتخاباتی که با تقلب گسترده و بی سابقه ای ، منجر به ابقای محمود احمدی نژاد در سمت ریاست دولت و به بند کشیده شدن هزاران معترض به "کودتای انتخاباتی" شد.

افشاگری "نیچر"

نشریه نیچر در مطلبی اعلام کرده است که مقاله علمی کامران دانشجو که در سال 2009 منتشر شده است، کپی برداری از مقاله ای است که در سال 2002 توسط دانشمندان کره ای به چاپ رسیده است.

بر اساس این مطلب که در بخش وبلاگ های نشریه نیچر منتشر شده، قسمتهای زیادی از متون، کلمات و ارقام و بخشهای مقاله کامران دانشجو، وزیر کنونی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کابینه احمدی نژاد که در سال جاری منتشر شده است ، شباهت بسیار زیادی به مقاله دانشمندان کره جنوبی دارد که در سال 2002 منتشر شده بود.

خبرگزاری مهر به نقل از نشریه نیچر گزارش داده است این مقاله که توسط کامران دانشجو و مجید شهراوی از بخش مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت ایران ارائه شده است Analysis of critical ricochet angle using two space discretization methods  نام داشته و در بخشهای بسیار زیادی از متن این مقاله جملات به صورت لفظ و به لفظ از مقاله دانشمندان کره ای به عنوان Ricochet of a tungsten heavy alloy long-rod projectile from deformable steel plates کپی برداری شده است.


مدرک دانشجو هم تقلبی است

پیشتر در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی احمدی نژاد به مجلس نیز ، مطالبی در خصوص جعلی بودن مدرک تحصیلی دانشجو منتشر شده بود.

اعتبار علمی دانشجو که در اوایل ماه جاری به عنوان وزیر علوم دولت احمدی نژاد منصوب شده است پس از انتشار گزارشی در لس آنجلس تایمز که علامت سئوالی را در برابر مدرک دکتری دانشجو قرار داد به مطلبی بحث انگیز تبدیل شد. بر اساس اطلاعات منتشر شده بر روی وبسایت ریاست جمهوری در هنگام معرفی وزرای پیشنهادی احمدی نژاد، دانشجو مدرک دکترای خود را از موسسه سلطنتی علوم و تکنولوژی منچستر دریافت کرده بود که پس از مدت زمانی این صفحه تغییر کرده و نام دانشگاه اعطا کننده دکتری به کالج سلطنتی لندن تغییر پیدا کرد.

در همین زمینه برخی از نمایندگان مجلس خواهان بررسی مدرک تحصیلی او شدند و طاهرخانی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اعلام کرد: نباید کامران دانشجو بگذارد هزینه آن را نظام پرداخت کند همانطور که در ماجرای کردان، هزینه سنگینی پرداخت شد.

این در حالی است که دانشجو در معرفی نامه اش به عنوان فرد پیشنهادی احمدی نژاد برای تصدی وزارتخانه، ادعا کرده بود دارای مدرک "دکترای هوافضا از کالج لندن" است.

سایت "موج سبز آزادی" در گزارشی در ارتباط با محل تحصیل دانشجو می نویسد: "در تاریخ انگلستان، دانشگاهی به نام «کالج لندن» وجود نداشته و ندارد." این سایت می افزاید: "با این حال فرض می‌کنیم که تنها بیان نام فارسی دانشگاه دقیق نبوده و مشکل‌ساز شده است، مثلا شاید منظور کالج سلطنتی لندن است و یا کالج دانشگاهی لندن! از این رو به صفحه معرفی او در سایت دانشگاه علم و صنعت مراجعه می‌کنیم تا عنوان دقیق دانشگاه محل تحصیل وی در مقطع دکترا را پیدا کنیم. به هرحال اگر کسی سال‌ها در یک دانشگاه تحصیل کرده باشد، لااقل باید نام دقیق آن را بداند. اما با کمال تعجب می‌بینیم که در این صفحه، «دانشگاه منچستر انگلستان» به عنوان محل تحصیل آقای دانشجو در مقطع دکترا اعلام شده است!"

نویسندگان گزارش تحقیقی "موج سبزآزادی" ادامه می دهند: " این تناقض، باعث تعجب بیشتر می‌شود و برای رفع ابهام مجبور می‌شویم به صفحه انگلیسی کامران دانشجو در سایت دانشگاه علم و صنعت برویم، اما باز می‌بینیم که در این صفحه نام جدیدی برای دانشگاه به شکل انستیتو امپریال منچستر اعلام شده است:

Manchester Imperial Institute of Science and Technology, U.K

این عنوان ربطی به عنوان دانشگاه منچستر ندارد. اما باز تردید می‌کنیم و عنوان این مؤسسه آموزشی (که در واقع دانشگاه نیست) را در سایت گوگل جست‌وجو می‌کنیم تا از کیفیت و اعتبار آن مطلع شویم. ولی با کمال تعجب می‌بینیم که غیر از صفحات مربوط به آقای کامران دانشجو، در هیچ جای دیگر جهان اثری از این دانشگاه نیست!"

دعوت به کار دانشجو توسط کردان!

کامران دانشجو توسط علی کردان به وزارت کشور فراخوانده شده بود مدرک جعلی وی پیش از دانشجو برای دولت احمدی نژاد خبرساز شد. چنین سوابقی، به این تحلیل در میان ناظران دامن زده است که گویی در دولت احمدی نژاد عمدی برای برگزاری انتخابات 22 خرداد توسط کسانی که تقلب برای آنها امری عادی به شمار می آمده وجود داشته است. یک تحلیل گر مسایل ایران می گوید: فردی که ابهامت اساسی در مدرک تحصیلی اش وجود دارد و اکنون متهم به کپی برداری از مقالات دانشمندان کره ای به نام خود شده است، چگونه می توانسته فردی امین برای برگزاری انتخابات دهم ریاست جمهوری باشد؟


صوفیا قاضی

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator