۱۳۸۸/۰۷/۰۱

آغاز اعتراض‌ها به حضور احمدی‌نژاد در نیویورک

آغاز اعتراض‌ها به حضور احمدی‌نژاد در نیویورک


یکی از کامیون‌هایی که با بیل‌بورد مربوط به حوادث انتخابات در اطراف سازمان ملل در گردش است. بر بیل‌بورد نوشته شده است: «قتل، شکنجه و تجاوز. از احمدی‌نژاد به عنوان مسئول توضیح بخواهید.»
ادامه راه سبز «ارس»: درست در ساعاتی که محمود احمدی‌نژاد برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل که از روز چهارشنبه رسما آغاز می‌شود وارد نیویورک شد، اولین گردهمایی ایرانیان مقیم این شهر علیه وی نیز برگزار شد.
در ساعات آغازین سه‌شنبه شب به وقت محلی، جمعی از ایرانیان به دعوت گروه «صداها برای ایران» در پارکی نزدیک سازمان ملل گردهم آمده بودند تا «کلیپی» از صداهای مردم ایران را برای عموم به نمایش بگذارند.

اما ابتکار جالب این «اکران» صفحه انسانی پروژکتور پخش فیلم بود. جمعی از ایرانیان داوطلب با لباس‌های سفید در کنار هم دیوار انسانی را ساخته بودند تا نقش صفحه سفید پروژکتورهای پخش فیلم را بازی کنند.

فیلم کوتاه نمایش داده شده مروری بر اتفاقات پس از انتخابات ریاست جمهوری اخیر در ایران بود که با صدای شهروندان داخل ایران که اعلام می‌کردند «احمدی‌نژاد رئیس جمهور من نیست» همراه بود.

در فیلم جدا از مروری بر اعتراض‌های پس از انتخابات، گزیده‌ای از بازتاب‌های بین‌المللی حوادث انتخابات در رسانه‌های خارجی نیز دیده می‌شد.

پیش از تاریک شدن هوا و آغاز نمایش فیلم، تیم رکاب‌زنان ایرانی که از تورنتوی کانادا تا نیویورک را با شعار «حقوق بشر» رکاب زده بودند به تجمع‌کنندگان پیوستند و مورد استقبال حاضران قرار گرفتند.

در کنار مکانی که قرار بود این مراسم برگزار شود، تجمع بزرگی نیز از سوی برخی گروه‌های یهودی ضد اسرائیل برگزار می‌شد که پلاکاردهایی علیه اسرائیل به همراه داشتند.

در جمع ایرانیان حاضر گروه‌های زیادی بودند که تازه از ایالت‌های دیگر به نیویورک رسیده بودند. برخی گروه‌ها نیز از اروپا به نیویورک رسیده بودند.


«ایران: آزادی اجتماعات و آزادی بیان برای همه»

دو کامیون که بیل‌بوردهایی در زمینه نقض حقوق بشر در ایران بر دو طرف آنها نصب است در روزهای اخیر به طور مرتب در خیابان‌های اطراف سازمان ملل در چرخش هستند. کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران مبدع این ابتکار است تا توجه مردم شهر را به موضوع حقوق بشر در ایران جلب کند.

در طول برگزاری این مراسم نیز عبور این کامیون‌ها توجه همه را به خود جلب می‌کرد.

افراد مختلفی در این مراسم شرکت داشتند که رکسانا صابری، خبرنگار ایرانی آمریکایی که چند وقت پیش در ایران زندانی بود، نیز از حاضران در مراسم بود.

پیش‌بینی می‌شود که امروز چهارشنبه همزمان با آغاز نشست مجمع عمومی سازمان ملل تجمع ایرانیان معترض به حکومت شدت بیشتری به خود بگیرد.

همچنین ظهر چهارشنبه از مقابل دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل راه‌پیمایی ایرانیان آغاز خواهد شد.

1 نظرات:

Anonymous گفت...

ازاينکه هموطنانم درتمام دنياباما همصداهستنداحساس غروروسربلندي مي کنم.وبه خودمي بالم که ايراني ام.درودبرهمه سبزانديشان راهتان سبزوپررهروباد.حماسه سبزملت ايران ايراني رادرجهان سربلندکرد.سبزسبزم ريشه دارم.... قطره قطره هاي سرخ خون شهداي راه سبزاين نهال سبزاميد راابياري خواهدکرد.به اميد پيروزي موفق باشيد ياران سبز

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator