۱۳۸۸/۰۷/۰۲

منصوبین رهبر و رییس جمهور، صحنه گردانان حمله به سیدحسن خمینی

منصوبین رهبر و رییس جمهور، صحنه گردانان حمله به سیدحسن خمینی

ادامه راه سبز «ارس»: خبرگزاری دولتی جمهوری اسلامی در پی سخنان رهبر مبنی برعدم ایجاد فضای تهمت و توهین در کمتر از یک هفته بار دیگر بیت امام را مورد حمله قرار داد و با انتقاد از عملکرد و مواضع سیاسی سید حسن خمینی وی را به عبرت گرفتن از پسر عمویش دعوت کرد و بر عدم دخالت فرزندان امام در عرصه سیاسی تاکید نمود.

خبرگزاری دولتی جمهوری اسلامی در پی سخنان رهبر مبنی برعدم ایجاد فضای تهمت و توهین در کمتر از یک هفته بار دیگر بیت امام را مورد حمله قرار داد و با انتقاد از عملکرد و مواضع سیاسی سید حسن خمینی وی را به عبرت گرفتن از پسر عمویش دعوت کرد و بر عدم دخالت فرزندان امام در عرصه سیاسی تاکید نمود.

خبرگزاری دولتی ایرنا سید حسن را به درس گرفتن از سرنوشت پسر عمویش توصیه کرد و با نقل قولی از آیت الله خمینی گفت که امام به اطرافیان خود امر شرعی داده بودند که در کورانهای سیاسی وارد نشوند. این نقل قول در حالی مطرح می شود که این رسانه دولتی هشدارهای متعدد بنیانگذار جمهوری اسلامی نسبت به ورود نظامیان به عرصه سیاست را نادیده گرفته است.

رسانه های وابسته به حکومت که در سال 86 بدنبال توهین به بیت آیت الله خمینی توسط وبسایت نزدیک به احمدی نژاد به دلجویی از فرزندان امام بر آمدند، این بار در حالی به به حمله به خانواده بنیانگذار جمهوری اسلامی پرداخته اند که اقدام آنها تا این لحظه، با سکوت تاییدآمیز نهادهای وابسته به آیت الله خامنه ای همراه بوده است.

عبرت از تاریخ

خبرگزاری ايرنا به حمايت حسن خمينی از مير حسين موسوی و جناح اصلاح طلب و شرکت او در راهپيمايی روز قدس در کنار موسوی، خاتمی، کروبی و هاشمی رفسنجانی، و همچنين حضور شامگاه يکشنبه او در منزل محسن مير دامادی، دبير کل جبهه مشارکت و ابراز همدردی با خانواده های برخی از بازداشت شدگان اخير اشاره کرده است. در این گزارش آمده است:" گفتنی است سیدحسن خمینی در شرایطی برای دلجویی از وابستگان متهمان آشوبهای اخیر وقت صرف می نماید که حاضر نشد برای حضور در جلسه تنفیذ حکم ریاست جمهوری در محضر مقام معظم رهبری، تحلیف رییس جمهور در مجلس شورای اسلامی و تجدید پیمان هیئت دولت با امام راحل در بهشت زهرا (س) حضور به هم رساند."

همچنین در مطلب دیگری در ایرنا با انتقاد از مواضع سید حسن آمده است :" مواضع اخير حجت الاسلام سيدحسن خميني که هم اکنون محور بيت امام و توليت آستان مقدس امام خميني و مسئوليت موسسه تنظيم و نشر آثار ايشان را بعهده دارد، اين نگراني را تشديد مي کند که بيت امام عليرغم توصيه ها و سفارشات اکيد بنيانگذار جمهوري اسلامي مبني بر پرهيز از ورود به جنجال هاي سياسي، اين توصيه را ناديده گرفته و موجبات سوءاستفاده هاي سياسي و تبليغاتي از اين بيت معظم را فراهم آورده است."

بازی های نازل و عدم همراهی احمدی نژاد

خبرگزاری ایرنا معتقد است که گروههای اصلاح طلب بیت امام را " سپر بلای خود" کرده اند و از مواضع سید حسن و ورود "تامل برانگیز"ش در " درگیری های جناحي و بازي هاي نازل سياسي، از جمله عدم حضور وي در مراسم تنفيذ و تحليف ، عدم همراهي رئيس جمهور و اعضاي کابينه نهم در مراسم تجديد ميثاق با آرمان هاي امام راحل و آخرسرهم اصرار غيرموجه بر سخنراني محمد خاتمي در مراسم احياء ليالي قدر" انتقاد می کند.

همچنین نگارنده این مطلب محدود کردن بیت امام به فرزندان ایشان را "جفاي بزرگ" می داند و می افزاید : مطمئنا سهم سيد حسن خميني يا زهرا اشراقي از امام خميني بيشتر از آن جانباز شيميايي که بيست سال در پس هرسرفه اي ياد خميني مي کند يا دانشجوي بسيجي جهادگري که به عشق امام و انقلاب در دورترين روستاهاي کشور به هموطنان محرومش خدمت مي کند، و يا آن روستايي و عشاير مناطق دورافتاده نيست.

همراهی با نیروهای برانداز

چندی پیش نیز به دنبال دیدار سید حسن خمینی و اعضای بیت امام خمینی با علیرضا بهشتی فرزند آیت الله بهشتی و مشاور ارشد میرحسین موسوی پس از آزادی او، همچنین شکایت موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی از روزنامه کیهان، سید حسن خمینی آماج حمله قرارگرفت.

شریعتمداری منتصب رهبری در موسسه کیهان سید حسن را تهدید کرد که در صورت پیگیری شکایت"با اسناد غيرقابل انكاري كه در اين دادگاه ارائه مي كند، ضمن پرده برداري از برخي" پلشتي هاي خيانت آميز" نسبت به ساحت مقدس حضرت امام، به وضوح نشان خواهد داد كه برخي از جاخوش كردگان در مركز ياد شده صلاحيت و لياقت لازم براي حضور در اين مؤسسه را ندارند.

همچنین در یک اقدام هماهنگ ایرنا سید حسن را متهم کرد که با نیروهای برانداز نظام همراهی می کند و افزود: " سيد حسن خميني بايد بداند كه هر چه اعتبار و حرمت دارد، از جانب توجهات و هدايتهاي خميني كبير و خامنه‌اي عزيز است، وگرنه از حيث شرايط عمومي نظيرسوابق مبارزاتي،علم،مديريت و امثال آن ويژگي ممتازي در ايشان سراغ نداريم تا جايگاه فعلي‌اش را ناشي از آنها بدانيم.فرصت طلبان نيز نه از دانش و توانايي مديريتي، بلكه صرفا از نوه امام بودن وي براي فريب افكار عمومي و مشروع جلوه دادن اقدامات خائنانه خود عليه اصول نظام و امنيت مردم بهره جسته‌اند. "
عدم ورود نظامیان به سیاست ، معیار خط امام

شاید بتوان ریشه این همه کینه به سید حسن را در اعتراض وی به سخنان جعفری فرمانده سپاه در حمایت از محافظه کاران در انتخابات مجلس سال 86 جست. زمانی که وی در گفت و گویی صراحتا عدم حضور نظامیا ن در سیاست را معیار بقای اندیشه امام خمینی دانست و گفت : " ترک نظامی‌گری کنند و سپس وارد عرصه سیاست شوند. عدم حضور نظامیان در میدان سیاست یک معیار برای بقای جریان و اندیشه سیاسی امام است؛ برای این‌که اولاً مشخص شود که چه مقدار به اندیشه امام وفاداریم و ثانیاً اگر عنصر نظامی می‌خواهد وارد عرصه سیاست شود، باید نظامی‌گری را فراموش کند. چرا که حضور تفنگ در عرصه سیاست یعنی پایان گفتمان سیاسی."

وی تصریح کرد:" یکی از بزرگترین معیارهایی که می‌توان گفت، جامعه از راه امام خارج شده‌است یا نه حضور نظامیان در عرصه سیاست است. کسانی که مدعی هستند که به امام وفادارند، باید نسبت به دستور صریح امام با تمام وجود حساسیت نشان‌دهند... و باید در برابر «ورود نظامیان به عرصه سیاست» حساسیت داشته‌باشند. اگر این‌گونه نباشد یا دروغ می‌گویند و یا دچار تناقض هستند."

وبسایت نوسازی از طرفداران احمدی‌نژاد در آن زمان اقدام به انتشار مطلبی با عنوان "«راز لپ‌های گل‌انداخته سید حسن خمینی" کرد که با انتقادات و حتی تهدیدهایی از سوی افراد برجسته طیف‌های مختلف سیاسی کشور روبرو شد و نهایتا منجر به تعطیل شدن سایت نوسازی و بازداشت محمدحسین نوبختیان مدیر سایت انجامید. اما داستان به اینجا ختم نشد. محمد رضا توسلی از نزدیکان بیت امام و عضو خبرگان در اجلاس این مجمع در حالی که در مورد این توهین‌ها صحبت می‌کرد، دچار سکته قلبی شد و پس از آن جان سپرد.

گفته می شود آیت الله توسلی در مورد اساهه ادب به بیت امام و سید حسن خمینی نامه ای از حضرت امام مربوط به سال 1361 قرائت کرد که در آن حضرت امام پیش بینی کرده بود بعد از ایشان گروهی مقدس نما و متحجر در قالب دفاع از امام، فرزندان و بیت ایشان را مورد توهین قرار خواهند داد". وی در حالی که بشدت گریه می کرد، وقتی به کلمه واپسگرا ها رسید، از روی صندلی پایین افتاد.

اما داستان به اینجا ختم نشد و حضرت آيت‌الله حسن صانعي در نامه‌اي خطاب به سيدحسن خميني، به توهين‌كنندگان هشداري سخت داد. اين مرجع تقليد در نامه‌اش نوشت: "بدخواهان بدانند كه سكوت فرزندان امام و انقلاب هم حدي دارد كه در موقع لزوم ناگفته‌ها و حركت‌هاي منافقانه‌ي دشمنان حيله‌گر و عوام‌فريب را بيان داشته تا عرق شرم بر پيشاني داعيه‌داران چندچهره بنشيند."

همچنین مهدي كروبي، دبيركل حزب اعتماد ملي در واكنشي بي‌سابقه گفت : " فرزندان انقلاب و امام خميني(ره)، جوابي به اهانت‌كنندگان خواهند داد كه هم خود آنها پشيمان شوند و هم كساني كه پشت پرده اينان را مي‌گردانند." وی تاکید کرد که "اهانت و هتاكي به بيت امام (ره) را اصلا تحمل نمي‌كنيم" .

هاشمی نیز نسبت به این هتاکی خاموش نماند و در خطبه های نماز جمعه "توهين به خانواده‌امام(ره) را "حرکتی جاهلانه و اشتباهی بزرگ" خواند و نسبت به پیدایش جریانی غیرطبیعی در کشور با هدف ضربه به نظام هشدار داد. وی گفت: "البته بنده هیچ‌کسی را متهم نمی‌کنم ولی باید قبول کرد که جریاناتی می‌خواهند به نظام ضربه بزنند و نیروهایی را که برای نظام بسیار مفیدند، خراب کنند."

خودداری بیت آیت الله خمینی از پی گیری توهین وبسایت نوسازی و عدم افشا گری در مورد صحنه گردانان این اقدام، پرونده اهانت به خانواده امام را در سال 86 بست. این در حالی است که اکنون مرحله جدید توهین به خانواده بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، نه از سوی وب سایت هایی در حد "نوسازی"، که از سوی رسانه هایی وابسته به بودجه عمومی در حال اجراست که مدیران آنها، منصوبین مستقیم رهبری و احمدی نژاد هستند.

یک تحلیلگر اصلاح طلب با اشاره به اوج گیری حملات رسانه های دولتی به خانواده رهبرانقلاب اسلامی ایران می گوید: ای کاش در همان زمان شیخ اصلاحات صبوری نمی کرد و " حركت‌هاي منافقانه‌ي دشمنان حيله‌گر و عوام‌فريب " را برای مردم بیان می کرد که " تا عرق شرم بر پيشاني داعيه‌داران چندچهره بنشيند" و اینگونه زمام امور را دست نگیرند.

وی می افزاید: بی شک جریان تخریب چهره های مطرح نظام که از سالها قبل شروع شده و در مناظرات احمدی نژاد به اوج خود رسید و در بیدادگاهها و رسانه های وابسته به حکومت مراحل تکمیلی خود را طی می کند تا ریشه کن کردن تمامی "میراث امام" ادامه خواهد داشت. 22 خرداد روز مرگ بزرگترین "یادگار امام" یعنی "جمهوریت" بود و حال باید دید این "میوه چینان بعد از انقلاب" با تخریب فرزندان امام در پی فتح کدامین سنگر هستند.

بهار یکتا

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator