۱۳۸۸/۰۶/۳۱

هاشمی درخبرگان: باید با متخلفان پخش اعترافات برخوردكرد

هاشمی درخبرگان: باید با متخلفان پخش اعترافات برخوردكرد



ادامه راه سبز «ارس»: ششمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان دوره چهارم در محل قدیم مجلس شورای اسلامی و با قرائت آیاتی از قرآن مجید آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا‏، در جایگاه هیات رئیسه مجلس خبرگان، در سمت راست آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، هاشمی شاهرودی و احمد خاتمی نشسته‌اند، اما در سمت چپ، صندلی خالی آیت‌الله یزدی قرار دارد كه در كنار این صندلی، دری‌نجف‌آبادی، دیگر عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان حضور دارد. این اجلاس سه روزه است و موضوع هسته‌ای ایران نیز یكی از دستوركارهای اجلاس اعلام شده است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری تاكید كرد:‌ سخنان رهبری در محكوم كردن فضای تهمت و مشاجرات، نشانه توجه به نقطه چركینی است كه باعث می‌شود دل‌ها را دور كند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رئیس مجلس خبرگان رهبری در مراسم افتتاحیه ششمین اجلاس دوره‌ای چهارم مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به ترور ماموستا شیخ‌الاسلام نماینده مردم كردستان در مجلس خبرگان، تاكید كرد:‌ مسئولان امنیتی باید عاملان این جنایت را شناسایی كنند و جلوی این اقدامات گرفته شود. چرا كه این اقدام تاثیر قابل ملاحظه ای در امنیت منطقه دارد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به مناسبت‌های روز قدس و هفته دفاع مقدس، خاطر نشان كرد: رزمندگان و خانواده‌های آنها حق بزرگی بر گردن ما دارند كه نباید اجازه دهیم هیچ‌گاه فراموش شوند و خداوند نیز جزای آن رزمندگی‌ها را دارد و لذا چند سال است كه جنگ تمام شده و وعده خداوند تحقق یافته است.

وی افزود:‌ سرنوشت صدام،‌ منافقان و حامیانشان معلوم است و لذا می‌بینیم كه هیچ‌كدام سرنوشت خوبی نیافتند و دنیا ما را به عنوان مظلوم و صدامیان را به عنوان متجاوز شناخت، البته ما هنوز تمام حقوق خود را دریافت نكرده‌ایم؛ ولی امیدواریم جزای مناسب را خداوند عطا فرماید.

** آمادگی شرط ایمنی ماست

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به شرایط فعلی دنیا، اظهار داشت: استعمارگران انحصارطلب آتش تهیه‌ای ریخته‌اند كه به ما هشدار می‌دهد خیلی مراقب باشید و خودمان آماده باشیم، ولی امیدواریم شرایط ناگواری پیش نیاید ولی آمادگی شرط ایمنی ماست.

هاشمی‌رفسنجانی ادامه داد: شما می‌بینید در خارج چه می‌گذرد و بین خودشان طراحی می‌كنند، گرچه این فعالیت‌ها بیشتر جنگ روانی است تا در آستانه مذاكرات ما را در انفعال قرار دهند. البته با دیپلماسی فعال می‌توانیم خوب عمل كنیم، همانطور كه قبل از این هم توانستیم آثار شر آنها را كم كنیم. خداوند وعده داده كسانی را كه در راه او صبر و استقامت می‌كنند، كمك كند و امام راحل كه بنیانگذار این مسیر بود و در 30 سال آخر عمر نیز همواره در میدان حاضر بود میراث گرانب‌هایی داشت كه همواره می‌توان از آنها بهره گرفت.

** درنگ و تامل مسائل را می‌تواند به سمت وضع خوبی ببرد

رئیس مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود با بیان اینكه مسائل داخلی قابل ملاحظه است،‌ تصریح كرد: همه و به خصوص ما اعضای خبرگان كه نماینده مورد اعتماد مردم و علمای با بصیرت، آشنا با شرایط و مسئولینی هستیم كه سوگند خورده‌ایم باید تلاش كنیم تا وظیفه خود را ایفا نمائیم و شرایط را نیز همه می‌دانیم و به هوشیاری بیشتر نیاز داریم.

وی با اشاره به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و جنگ روانی كه بیگانگان دست‌اندركار آن هستند، تاكید كرد: مقداری درنگ و تامل مسائل را می‌تواند به سمت وضع خوبی ببرد، مشروط بر این‌كه هم شرایط را به خوبی ارزیابی كنیم و هم به موقع تصمیم بگیریم.

هاشمی‌رفسنجانی در ادامه با تاكید بر اینكه مهم‌ترین نیاز امروز كشور اتحاد است،‌ اظهار داشت: اتحاد ملت ما امروز بزرگترین وسیله دفع شرها و جلو بردن امور كشور است و باید ابزار این اتحاد را به خوبی آماده كرده و زمینه‌های آن و عوامل ایجاد نشاط در جامعه به خصوص در جوانان و تحصیل‌كردگان را فراهم كنیم.

** انشاالله در آینده هم مشكلی در ارتباط مراجع با نظام نداشته باشیم

رئیس مجمع تشخیص مصحلت نظام با بیان این‌كه ارتباط بین حوزه و دانشگاه بسیار مهم است، ‌ادامه داد : خیلی‌ها تلاش می‌كنند بین این دو نهاد انسان‌ساز فاصله بیندازند. اما همكاری حوزه‌ها و مراجع با كل نظام بسیار مهم است كه در طول 30 سال گذشته هیچ‌گاه در این زمینه مشكل نداشتیم و انشاءالله در آینده هم نخواهیم داشت. باید تهدیدات رفع شده و مشكلات كوچك كه باعث شكاف بیشتر بین آنها نشود كه علما و روحانیون نیز به این امر توجه دارند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌كه با اشاره به راه‌های پیدا كردن همدلی بیشتر بین اقشار مردم و كسانی كه در چارچوب قانون اساسی و قوانین موضوعه مایل به همكاری با هم هستند، اظهار داشت: در اظهارات اخیر رهبری به اندازه كافی در این زمینه‌ محورهایی را می‌بینیم كه اگر در جامعه به آنها توجه شود و همه اطراف اعتراضات و مشاجرات و نیز دست‌اندركاران آنها را در نظر گیرند؛ فكر می‌كنم مشكلی كه نگران آن باشیم، پیش نیاید. البته در یك جامعه زنده مباحثات همواره می‌تواند وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینكه یكی از محورهای سخنان رهبری ابراز رضایت از راهپیمایی روز قدس است كه ملت به طور یكپارچه در آن حضور یافت، ادامه داد: این حضور نیاز به زمان و نشانه علاقه‌مندی به آرمان‌های امام در مورد ملت مظلوم فلسطین است كه غذا، دارو و .... در اختیار ندارند و این حضور مردم وفاداری مردم را نشان داد.

** رهبری فضای تهمت و مشاجرات را محكوم كردند

هاشمی‌رفسنجانی با اشاره به فراز دیگری از سخنان رهبر انقلاب در خطبه‌های نماز عید سعید فطر تصریح كرد: ایشان فضای تهمت و مشاجرات را محكوم كردند كه نشانه توجه به نقطه چركینی است كه باعث می‌شود دل‌ها را دور كند. همه توجه كنند كه فضای تهمت و ایجاد ناامنی فكری برای دیگران و آلوده كردن فضا به بدبینی منجر می‌شود كه مانند خوره همه چیز را می‌خورد. همه ما، مسئولان و تریبون‌داران باید به این موارد توجه كنیم تا فضا بیش از این آلوده نشود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت الله اكبر هاشمی رفسنجانی در ادامه سخنان خود در افتتاحیه ششمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری دوره چهارم، به یكی دیگر از محورهای سخنان اخیر رهبری اشاره كرد و آن را توجه به قانون دانست و گفت: رهبری به لزوم توجه به قانون تاكید داشتند، از این رو چه آنهایی كه دست انداركار هستند، باید مقید به قانون باشند و چه معترضان باید در چارچوب قانون عمل كنند. مجریان و معترضان توقع نداشته باشند كه در صورت عمل نكردن در چارچوب قانون، نسبت به آنها بی‌تفاوت باشند؛ زیرا بی قانونی یعنی هرج و مرج در جامعه.

** باید با رسانه‌های متخلف در پخش اعترافات متهمان برخورد كرد

وی یكی دیگر از محورهای مهم سخنان رهبری را ممنوع كردن پخش اعترافات متهمان در رسانه‌ها بیان كرد و گفت: اگر اعتراف متهمان نسبت به دیگران پخش شده باید با متخلف برخورد شود و باید ایستاد و با آنها برخورد كرد. این كه هر رسانه هرچه دلش خواست بنویسد و آن را منتشر كند درست نیست و باید به آن برخورد كرد. این تذكر رهبری اهمیت فوق العادهای دارد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، مدارای حداكثری و برخورد و حداقلی با مخالفان در چارچوب قانون را یكی دیگر از محورهای مهم سخنان رهبری اعلام كرد و خواستار توجه مسوولان به این قسمت از صحبت‌های ایشان شد.

دوری از مكر و فریب و نیرنگ و دروغ در جامعه یكی دیگر از محورهای سخنان آیت الله هاشمی رفسنجانی بود كه در این خصوص تاكید كرد: صداقت و رفاقت و پرهیز از فریبكاری نیاز امروز جامعه است.

هاشمی رفسنجانی از دیگر موارد مهم سخنان رهبری را ”معالجه با دارو در حد ممكن، قبل از جراحی“ و ”قانونی عمل كردن همه اقشار جامعه“ دانست و در تبیین بخش دیگری از سخنان رهبری، تاكید كرد: مفید بودن انتقاد و توجه به نتایج دلسوزان در چارچوب اصول و مقررات و خودداری از مچ گیری، از محورهای مهم سخان رهبری بود كه باید مورد توجه قرار گیرد.

رییس مجلس خبرگان رهبری لزوم رعایت حق افراد در دفاع از خود را از دیگر محورهای مهم سخنان رهبری دانست و خاطرنشان كرد: این موارد (محورهای سخنان رهبری) می‌تواند ملاك عمل قرار گیرد و یك وظیفه قانونی است واگر مباحث افراد صاحب نظر مورد عمل قرار گیرد می‌توان شرایط بهتری در جامعه پیش بیاید.

** افراد دلخواه در حال تنظیم مطلبی هستند تا فضای نقادی صحیح شكل بگیرد

وی به سخنان خود در نماز جمعه بعد از انتخابات اشاره كرد و گفت: افراد خیرخواه و با تجربه، در حال تنظیم كردن مطالبی براساس محورهای سخنان بزرگان هستند كه می‌تواند براساس آن فضای فعلی را فضای نقادی صحیح، دلسوزانه و بدون تنش‌های كاذب در نظر گرفت.

هاشمی رفسنجانی به آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها اشاره كرد و گفت: در آغاز سال تحصیلی این اقدامات می‌تواند ارزشمند باشد و باید از مبهم بودن فضا جلوگیری كرد و از اقدامات مبهم خودداری ورزید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فضای بین الملل اشاره كرد و با تاكید بر اینكه در صحنه جهانی، نیاز به دیپلماسی موثر داریم، گفت: امروز و فردا كردن جواب نمی‌دهد؛ زیرا دشمنان ما فعال هستند و جنگ روانی علیه ما اعمال می‌كنند. باید در این خصوص آمادگی داشته باشیم و آنچه كه حق است به دست بیاوریم، زیرا ما بیش از آن چه كه حق ما نیست نمی‌خواهیم.

** واردات بی‌رویه مشكلات نگران كننده‌ای ایجاد كرده است

رییس مجلس خبرگان رهبری به وضعیت فعلی جامعه به خصوص مسایل اقتصادی اشاره كرد و خطاب به مسولان ذیربط مسوولان ذیربط گفت: باید بیش از پیش كار كنید، ما مشكلات زیادی در كشور به خصوص در عرصه اقتصادی داریم و باید این مسایل حل شود.

وی با انتقاد واردات بی رویه به كشور، خاطرنشان كرد: واردات فوق العاده، مشكلات زیادی را برای ما و به خصوص مولدها ایجاد كرده كه جای نگرانی دارد و با افت 50٪ درآمد نفتی مشكلات ما اضافه می‌شود.

هاشمی رفسنجانی در پایان سخنان خود مجددا بر عمل به قانون كه مورد تاكید رهبری بود، تاكید كرد و گفت: با توجه به استقرار دولت و ركود بوجود آمده در جامعه، باید با توجه به قانون برای حل این مسائل اقدام كرد. زیرا عمل به قانون موجب می‌شود مردم با نشاط در عرصه حضور یابند و مسایلی كه اكنون مردم را رنج می‌دهد پایان می‌پذیرد.

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator